וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: העצמים לא קשורים למטוס המלזי, נמשיך בחיפוש

הרשות לבטיחות ימית באוסטרליה דיווחה כי כלי שיט משו מהאוקיינוס עצמים באזור החיפושים החדש, אך התברר כי אינם שייכים למטוס בואינג 777 של מלזיה איירליינס שכנראה התרסק

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

הטלוויזיה הממלכתית בסין דיווחה אחר הצהריים (שבת) כי שלושת העצמים שנמשו מוקדם יותר ממי האוקיינוס ההודי לא קשורים למטוס המלזי. בצהריים מסרו רשתות הטלוויזיה האמריקניות CNN ו-NBC כי ספינות מלחמה סיניות וכלי שיט אוסטרליים, המחפשים אחר שרידי המטוס המלזי, משו ממי האוקיינוס כמה עצמים שעשויים להיות קשורים לכלי הטיס הנעדר. הרשות לבטיחות ימית באוסטרליה אמרה כי העצמים נמשו מתוך אזור החיפושים בו משוער כי התרסקה טיסה MH370.

אחד העצמים שאותר בדרום האוקיינוס ההודי, כנראה חלק של המטוס המלזי. צילום מסך טוויטר, רשת החדשות CCTV NEWS, צילום מסך
אולי הפעם? עצמים שהתגלו בים/צילום מסך, צילום מסך טוויטר, רשת החדשות CCTV NEWS

הבוקר דווח כי כלי טיס של סין איתר שלושה עצמים חשודים באזור החיפושים החדש אחר המטוס שנעלם לפני שלושה שבועות באוקיינוס ההודי. סוכנות הידיעות הסינית הרשמית דיווחה כי צבעם של העצמים הוא לבן, אדום וכתום.

מוקדם יותר הבוקר אמר ראש ממשלת אוסטרליה, טוני אבוט, כי ספינה של חיל הים האוסטרלי תצא לאוקיינוס ההודי ועליה ציוד ייעודי לאיתור הקופסה השחורה של המטוס, שהמריא מקואלה לומפור והתרסק מסיבה שטרם התבררה. "הציוד יילקח לאזור החיפושים שבו הסיכויים למצוא דבר מה הם הטובים ביותר, ואם יש סיבה טובה לפרוש אותו, הוא ייפרש", אמר אבוט.

אזור החיפושים החדש נמצא כ-1,100 קילומטרים מצפון לזה שהתמקדו בו קודם לכן. "אל לנו להמעיט במורכבות של המלאכה הזאת", הוסיף אבוט. "מדובר בים עוין. אנו מנסים למצוא פיסות קטנות של הריסות בתוך אוקיינוס רחב ידיים".

עוד חדשות מהעולם
בסכינים שלופות: ארדואן יוצא לקרב על עתידו
נכנע ללחץ? פוטין טלפן לאובמה, דנו בפתרון למשבר
לונדון מחכה להם: נישואי גאים בבריטניה - חוקיים

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מטוס אוסטרלי נוחת בעיר פרת' לקראת השתתפותו בחיפושים אחר המטוס המלזי, 29 במרץ 2014. רויטרס
מטוס אוסטרלי המשתתף בחיפושים. הבוקר בעיר פרת', אוסטרליה/רויטרס

הבוקר עדכנה הרשות האוסטרלית לבטיחות ימית (AMSA) כי החיפושים חודשו עם עלות השחר באזור, בהשתתפות שמונה כלי טיס ושש ספינות מכמה מדינות, בהן אוסטרליה, ניו זילנד, סין ויפן. המטוס הסיני היה הראשון להמריא בבוקר מהיבשת לעבר האוקיינוס, וגם ספינה סינית מפליגה באזור. תנאי מזג האוויר אפשרו את חידוש החיפושים בבוקר, אולם אלה צפויים להפוך גרועים יותר בהמשך היום.

קווין שורט מחיל האוויר של ניו זילנד אמר הבוקר לכלי התקשורת כי מקבץ של 11 עצמים מלבניים ולבנים זוהו אתמול מתחת לפני הים, כ-1,600 קילומטרים ממערב לעיר האוסטרלית פרת'. "קשה לזהות אותם כי כל מה שאתה רואה הוא חתיכת חומר מלבנית באורך מטר", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully