וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוסט אזור החיפושים אחר המטוס: עוד 10 עצמים זוהו

כלי תקשורת ביפן מדווחים שלוויין יפני איתר כ-10 עצמים באזור שבו נערכים החיפושים אחר המטוס. במקביל, אוסטרליה הודיעה כי אזור החיפושים הוסט צפונה בעקבות קצה חוט חדש"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

החיפושים נמשכים: לוויין יפני זיהה כעשרה עצמים חשודים שייתכן ששייכים למטוס המלזי שהתרסק באוקיינוס ההודי, כך דיווחה הלילה (שישי) התקשורת המקומית. סוכנות הידיעות היפנית "קיודו" ציטטה מקורות בממשלת יפן שאמרו כי העצמים, צורתם מרובעת, אותרו במרחק של כ-2,500 קילומטרים מדרום-מערב לעיר פרת' שבאוסטרליה, באזור שבו כבר אותרו עצמים על ידי לוויינים של מדינות אחרות.

היעלמות טיסה 370 - סיקור מיוחד:
החיפוש אחר המטוס המלזי: עוד 300 עצמים זוהו בים
מלזיה: לוויין איתר 122 עצמים החשודים כשברי המטוס
סודות הקופסה השחורה: יוצאים למרוץ נגד הזמן

על פי הדיווח באתר של "קיודו", העצמים אותרו על ידי הלוויין בין השעות 09:00-15:00 ביום רביעי (שעון יפן). לאחר שנותחו הצילומים, הקבינט היפני עדכן את מלזיה במידע החדש. ההערכה כי אורכו העצם הגדול ביותר מבין העצמים שצולמו הוא כשמונה מטרים ורוחבו כארבעה מטרים. מומחים יפנים מעריכים בסבירות גבוהה שמדובר בשרידי המטוס של חברת "מלזיה איירליינס" שנעלם לפני כשלושה שבועות בדרכו מקואלה לומפור לבייג'ינג, ועליו 239 נוסעים ואנשי צוות.

מטוס נוחת בעיר פרת', משם מוזנקים החיפושים אחר המטוס המלזי. אוסטרליה, מרץ 2014. AP
נמשכים החיפושים אחר טיסה 370/AP

במקביל, הרשויות באוסטרליה הודיעו הלילה כי אזור החיפושים אחר המטוס הוסט כ-1,100 קילומטרים צפונה בעקבות "קצה חוט חדש ואמין" שהתקבל מצוות החקירה הבינלאומי במלזיה. גורמים אוסטרלים הסבירו שההחלטה התקבלה בעקבות מידע שלפיו המטוס "טס מהר יותר משהוערך בעבר, מה שגרם לצריכת דלק מוגברת ולקיצור המרחק האפשרי".

מאז נעלם, איתרו לוויינים של כמה מדינות עצמים שעל פי החשד שייכים למטוס הבואינג 777. אתמול דווח כי לוויין תאילנדי איתר 300 עצמים צפים באוקיינוס ההודי. העצמים אותרו על ידי לוויין המשמש את סוכנות החלל התאילנדית לצרכים אזרחיים במרחק של כ-200 קילומטרים מהאזור שבו נערכים החיפושים אחר המטוס. העצם הגדול ביותר שאותר במים הוא ברוחב 15 מטרים, ורוחבו של הקטן ביותר - שני מטרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

המשפחות: "אלו בסך הכול רמזים"

ביום רביעי הודיעה ממשלת מלזיה כי קיבלה תצלומי לוויין אחרים, בהם נראים 122 עצמים החשודים כשברי המטוס. לדברי שר ההגנה הישאמודין חוסיין, התצלומים נמסרו לקואלה לומפור מממשלת צרפת. חוסיין אמר אתמול כי "מדובר בקצה החוט האמין ביותר שהתקבל עד כה", אך הבהיר כי "לא ניתן לקבוע אם מדובר בעצמים השייכים לטיסה 370". זאת, לאחר שגם לוויינים של סין ואוסטרליה איתרו עצמים החשודים כשרידי המטוס.

בני משפחות הנוסעים מנסים שלא לפתח ציפיות בעקבות המידע הרב. "עד שלא ימשו משהו מהים ויוודאו שזה מטיסה 370, איננו יכולים להאמין לזה. עד שמשהו יימצא, זה בסך הכול רמזים", אמר סטיב וונג, שאמו בת ה-57 הייתה על הטיסה. "בלי זה, זה חסר תועלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully