וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: "מידע חדש על המטוס המלזי שנעלם"

ארצות הברית הודיעה כי בעקבות פיסות המידע החדשות יחלו חיפושים באזור חדש באוקיאנוס ההודי. בכיר בפנטגון: "מאמינים שהתרסק במים". ארה"ב תשלח משחתת על מנת לסייע בחיפושים

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

מטוס "מלזיה איירליינס" שעקבותיו נעלמו ביום שבת כשעל סיפונו 239 נוסעים ואנשי צוות שלח אות לווייני במשך ארבע שעות לאחר שהקשר עמו אבד – כך אמר הלילה (שישי) גורם רשמי אמריקני. הדבר עשוי להצביע על כך שהמטוס המשיך לטוס עוד מאות קילומטרים ואולי אף יותר אחרי היעלמותו. לדברי הגורם, המטוס לא שידר מידע ללוויין, אלא שלח אות לצורך יצירת קשר.

מוקדם יותר אמש הודיע הבית הלבן כי "בהתבסס על מידע חדש", ייתכן שיחול חיפושים באזור חדש באוקיאנוס ההודי, אחר המטוס המלזי שנעלם. החיפושים אחרי טיסה 370 נמשכים זה היום השישי ברציפות. בטיסה היו 239 נוסעים ואנשי צוות. דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, לא אמר מהו המידע החדש שהתקבל, אך ציין כי מדובר במידע שאינו ודאי בהכרח, וכי וושינגטון בודקת אותו עם בעלות בריתה.


עוד חדשות על המטוס המלזי
"המטוס המלזי טס 4 שעות אחרי שנעלם מהמכ"ם"
ממשלת סין: "ייתכן שאיתרנו את שברי המטוס המלזי"
"חיל האוויר המלזי זיהה בוודאות: המטוס הסתובב לאחור"

נוסעים בנמל התעופה של קואלה לומפור מביטים במטוסים של חברת מלזיה איירליינס. מרץ 2014. רויטרס
נמל התעופה בקואלה לומפור, אתמול/רויטרס

לארצות הברית ישנן "ראיות" שהמטוס המלזי התרסק באוקיאנוס ההודי והיא שולחת משחתת לאזור – כך סיפר בכיר בפנטגון לרשת הטלוויזיה ABC. "אנו מאמינים שהוא התרסק במים", אמר הבכיר. המשחתת "קיד" תגיע לאזור לבקשת מלזיה, והיא עושה דרכה למקום שבו מתחבר האוקיינוס ההודי עם ים אנדמן. על סיפון המשחתת ישנם מסוקים, שיוכלו לסקור את השטח ולחפש את שרידי המטוס.

המטוס, שעליו היו 239 אנשי צוות ונוסעים, נצפה לאחרונה על מסכי הרדאר מעט לפני 1:30 בליל שבת, פחות משעה לאחר שהמריא מנמל התעופה בקואלה לומפור, בירת מלזיה, לכיוון צפון-מזרח.

על פי הדיווח, בהתבסס על נתונים היורדים אוטומטית ונשלחים לקרקע ממנועי המטוס, מסוג בואינג 777, כחלק מתחזוקה שוטפת, סוברים חוקרי תעופה וגורמי ביטחון לאומי בארצות הברית כי המטוס היה באוויר חמש שעות בסך הכול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
משרד ההגנה הסיני פרסם שלוש תמונות לוויין, של מה שעשויים להיות שלושה שברים מהמטוס המלזי. 12 במרץ 2014. מחלקת המדע, הטכנולוגיה והתעשייה של משרד ההגנה הסיני,
תצלומי הלוויין של "שרידי המטוס"/מחלקת המדע, הטכנולוגיה והתעשייה של משרד ההגנה הסיני

מחלקת המדע, הטכנולוגיה והתעשייה של משרד ההגנה הסיני פרסמה שלשום באתר האינטרנט שלה שלוש תמונות לוויין, של מה שעשויים להיות שלושה שברים מהמטוס המלזי. התמונות, כך נכתב, צולמו ביום ראשון – יממה אחרי שהמטוס נעלם מהרדאר. נקודות הציון של התמונות מיקמו את החלקים בים סין הדרומי, בין מלזיה לוייטנאם.

עם זאת, גורמים בצבא וייטנאם מסרו כי מטוס החיפוש של חיל האוויר הווייטנאמי לא איתר שרידים מהמטוס באזור שבו נראו לכאורה. על פי כתב של סוכנות רויטרס שהיה על סיפון המטוס, כלי הטיס חג מעל האזור החשוד בים סין הדרומי, ללא תוצאות.

מוקדם יותר טען ראש רשות התעופה האזרחית בסין, לי ג'יאשיאנג, כי אין הוכחה לכך שמה שנראה בתצלומי הלוויין הוא אכן שרידים מהמטוס המלזי שנעלם. "הלוויינים זיהו עשן וחלקים צפים, אך כעת איננו יכולים לאשר שקיים קשר למטוס שנעלם", אמר לי בשיחה עם כתבים.

(עדכון ראשון: 21:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully