וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת סין: "ייתכן שאיתרנו את שברי המטוס המלזי"

מחלקת המדע, הטכנולוגיה והתעשייה של משרד ההגנה הסיני פרסמה שלושה צילומי לוויין של מה שעשויים להיות שרידים מהמטוס שנעלם. נקודות הציון מיקמו החלקים בין מלזיה לוויטנאם

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

מחלקת המדע, הטכנולוגיה והתעשייה של משרד ההגנה הסיני פרסמה אמש (רביעי) באתר האינטרנט שלה שלוש תמונות לוויין, של מה שעשויים להיות שלושה שברים מהמטוס המלזי. התמונות, כך נכתב, צולמו ביום ראשון – יממה אחרי שהמטוס, שעשה דרכו לסין ממלזיה, נעלם מהרדאר. נקודות הציון של התמונות מיקמו את החלקים בים סין הדרומי, בין מלזיה לווייאטנם. הסינים העריכו את גודלו של השבר הגדול ביותר שאותר: 24 על 22 מטר.

אולם, חרף הודעת משרד ההגנה, הלילה טען ראש רשות התעופה האזרחית בסין, לי ג'יאשיאנג, כי אין הוכחה לכך שמה שנראה בצילומי הלוויין הוא אכן שרידים מהמטוס המלזי שנעלם. "הלוויינים זיהו עשן וחלקים צפים, אך כעת איננו יכולים לאשר שקיים קשר למטוס שנעלם", אמר לי בשיחה עם כתבים. גורמים בצבא וייטנאם מסרו כי מטוס של חיל האוויר הווייטנאמי נשלח לבצע חיפושים באזור בו זיהה הלוויין הסיני חלקים חשודים, אולם בתום כמה שעות דווח כי לא נמצא דבר.

אמש טענו גורמים אמריקנים רשמיים כי לווייני הריגול של ארה"ב לא זיהו סימנים לפיצוץ באזור שבו נעלם המטוס. על פי אותם גורמים, בעבר השתמשה ארה"ב בלוויינים שלה כדי לזהות פיצוץ של כלי טיס על ידי זיהוי מקור חום, אולם במקרה זה לא נמצא דבר. "אם הלוויינים היו מזהים דבר מה במקום מסוים, הספינות שלנו היו נשלחות לאותה נקודה", אמר אחד הגורמים לסוכנות הידיעות הצרפתית.

היעלמות טיסה 370 - כותרות אחרונות
מלזיה מודה: אין לנו מושג היכן נמצא המטוס הנעלם
מה באמת קורה כאשר מטוס נוסעים נעלם במסתוריות?
היעלמות המטוס: איראני בן 19 נסע בדרכון מזויף

משרד ההגנה הסיני פרסם שלוש תמונות לוויין, של מה שעשויים להיות שלושה שברים מהמטוס המלזי. 12 במרץ 2014. מחלקת המדע, הטכנולוגיה והתעשייה של משרד ההגנה הסיני,
צילום לוויין של מה שעשוי להיות אחד משברי המטוס/מחלקת המדע, הטכנולוגיה והתעשייה של משרד ההגנה הסיני

אתמול בבוקר הכחיש מפקד חיל האוויר של מלזיה, הגנרל רודזלי דאוד, את האמירות שיוחסו לו רק אמש, לפיהן מטוס הנוסעים שנעלם ביום שבת, אותר על ידי מכ"ם צבאי ליד מצר מלאקה, ממערב למסלול המקורי של הטיסה.

בערב יום שלישי התפרסם דיווח בעילום שם מפיו של בכיר בצבא מלזיה, לפיו טיסת מלזיה אירליינס MH370, ועליה 239 נוסעים ואנשי צוות, פנתה דווקא מערב אחרי ההמראה מקואלה לומפור, במקום לצאת לבייג'ינג.

כעת, בסימן נוסף לבלבול הגדול של גורמי החקירה והצבא במלזיה, הגנרל דאוד טוען כי לא אמר את הדברים שיוחסו לו. עם זאת, חיל האוויר בקואלה לומפור מבהיר כי הוא "אינו שולל את האפשרות שהמטוס שב על עקבותיו". לבלבול הכללי מתווספים דיווחים סותרים לגבי המרחק והכיוון האפשריים של המטוס לאחר שאבדה התקשורת אתו.

בכיר בחיל האוויר המלזי אמר ל-CNN כי אחרי שהמטוס הפסיק לתקשר עם צוותי הקרקע, כשעה אחרי ההמראה, הוא המשיך להופיע על המכ"ם הצבאי במשך למעלה משעה נוספת, גם אחרי שמכשירי האיתור שלו כבר לא פעלו. ככל הנראה, הדבר עלה מאחזור של הנתונים מהמכ"ם של חיל האוויר המלזי. לפי הבכיר, המטוס זוהה לאחרונה ליד פולאו פרק, אי זעיר במצר מלאקה שבין מלזיה לבין האי האינדונזי סומטרה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול הודיעו הרשויות במלזיה, כי הדברים האחרונים שאמר קברניט טיסת 370, לפני שנותק עמו הקשר, היו "הכל בסדר, רות".

אתמול בבוקר נכנסו החיפושים אחר שרידי המטוס ליומם החמישי, בהשתתפות עשרות כלי שיט וטיס, והם נערכים גם בים אנדמן שממערב למלזיה. הודו הודיעה כי מלזיה ביקשה את עזרתה בסריקות, לנוכח העובדה כי לניו דלהי כוח צבאי גבול באיי אנדמן וניקובר, והצי הימי שלה מסייר דרך קבע באזור. "מלזיה והודו עומדות בקשר מאז שלשום, ובודקות איזה סיוע הודו יכולה להגיש", נמסר ממשרד החוץ בניו דלהי.

התמשכות החיפושים גורמת מתיחות בין המדינות האסיאתיות, שמרבית הנוסעים הנעדרים הם אזרחיהן. סגן הרמטכ"ל הסיני התראיין בזעם לכלי התקשורת והודיע כי בייג'ינג הסיטה 10 לוויינים ממסלולם בניסיון לאתר את שברי המטוס, ומומחים מבייג'ינג נשלחו לקולאה לומפור כדי "לסייע" למלזים בחקירה, או למעשה להאיץ אותה.

(עדכון ראשון: 23:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully