וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיל האוויר המלזי זיהה בוודאות: המטוס הסתובב לאחור"

בכיר במלזיה המעורה בפרטי חקירת היעלמותו של מטוס "מלזיה איירליינס" מסר היום כי המטוס אותר סמוך לאי קטן בשטח מלזיה. הגילוי עשוי לשפוך אור על הפרשה המסתורית

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

"הפעם האחרונה שטיסה MH370 אותרה על ידי מגדל הבקרה הייתה בסמוך לאי פולאו פראק, במצרי מלאקה, בשעה 2:40 בלילה", כך אמר אתמול (שלישי) בכיר בחיל האוויר המלזי המעורה בפרטי החקירה. "לאחר מכן, האות מהמטוס אבד", הוסיף. בכך מתחזקת ההערכה כי המטוס שינה את כיוון הטיסה, מאחר והאי, בשטח מלזיה, אינו בנתיב הטיסה מקואלה לומפור לבייג'ינג.

הגילוי עשוי להוביל לפריצת דרך בחקירה המסתורית של היעלמות מטוס "מלזיה איירליינס", על 239 אנשי הצוות והנוסעים, אשר אבד עמו הקשר בליל שבת בדרכו. עד כה, לא נמצאו שרידים מהמטוס, וכיווני חקירה רבים עדיין נבדקים בידי הרשויות במלזיה, אליהן הצטרפו גורמים מרשויות אכיפת החוק וסוכנויות הביון של מדינות נוספות.

עוד על היעלמות טיסה 370 בוואלה! חדשות:
מיוחד | מה באמת קורה כאשר מטוס נוסעים נעלם במסתוריות?
היעלמות המטוס: איראני בן 19 נסע בדרכון מזויף
טייס יפני: "שמעתי מלמולים בקשר מהטיסה שנעלמה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כעת הרשויות יאלצו להעריך מחדש את האזור בו יתבצעו החיפושים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף, דווח כי יחידת בקרה ושליטה אווירית בסינגפור זיהתה גם היא אות מהטיסה, אשר "הסתובבה, לפני שנסקה אלף מטרים מעל גובהה המקורי של 10,000 מטרים". בעקבות הגילוי, יאלצו ככל הנראה הרשויות לבחון מחדש את האזור בו נערכים החיפושים אחר שרידי המטוס, בפתח יומו הרביעי של המבצע.

תושבי החוף המזרחי של מלזיה דיווחו כי זיהו אורות ומטוס שטס בגובה של כאלף מטרים מעל לפני הים. שם גם התרכזו החיפושים עד עכשיו – אך לא נמצאו עד כה רמזים במימיו של ים סין הדרומי.

מפקד חיל האוויר של מלזיה, רודזלי דאוד, אמר ביום ראשון כי מכ"מ צבאי גילה שהמטוס שנעלם, ניסה ככל הנראה לפנות חזרה לנמל התעופה של קואלה לומפור, ממנו המריא. "יש אפשרות סבירה שהמטוס פנה אחורנית, ואנחנו מנסים להבין מדוע", אמר בשיחה עם כתבים. עם זאת, הוא הבהיר כי במקרה כזה, על הטייס להודיע לחברת התעופה ולמגדל הפיקוח, אך הוא לא עשה זאת.

חוקר התאונות האוויריות הראשי של משרד התחבורה, יצחק רז, אמר לוואלה! חדשות כי אם ניתוח נתוני המכ"ם אכן מצביעים על פנייה של המטוס לכיוון שדה התעופה בקואלה למפור, מהסתברות המקרים שחקר ייתכן שההתרסקות נבעה מתקלה במטוס.

(עדכון ראשון: 19:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully