וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'איראני רכש את הכרטיסים לנוסעים בדרכונים המזויפים'

סוכנת נסיעות מתאילנד אמרה ל"פייננשל טיימס" כי מתווך בשם חאזם עלי, שאותו היא מכירה היטב, רכש את הכרטיסים לטיסת מלזיה איירליינס שנעלמה בים עם 239 נוסעים ואנשי צוות

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

כרטיסיהם של שני הנוסעים שעלו לטיסת מלזיה איירליינס 370 בעזרת דרכונים מזויפים הוזמנו עבורם על ידי מתווך איראני, שזוהה בשם חאזם עלי - כך דיווח אמש (שני) העיתון הבריטי "פייננשל טיימס". כתבי העיתון שוחחו עם סוכנות נסיעות בתאילנד, שאמרה להם כי האיראני ביקש ממנה למצוא עבור השניים "כרטיסי טיסה זולים לאירופה".

היעלמות טיסה 370 - כותרות אחרונות
התרסקות המטוס: זוהה אחד הנוסעים שטס בדרכון מזויף
מסתמן: המטוס שאבד ניסה להסתובב אחורה לפני שנעלם
האם יש לנו סיבה לדאוג מתאונה מסתורית כזו גם בישראל?

בנג'אפורן קרוטנייט, בעלת סוכנות הנסיעות "גראנד הורייזן" בפאטאיה שבמזרח תאילנד, אמרה כי הכרטיסים הוזמנו ב-1 במרץ - שבוע לפני היעלמות המטוס. בתחילה, לדבריה, היא הזמינה עבור השניים כרטיסים לטיסות נפרדות - אחת ב"קטאר איירוויז" והשנייה ב"איתיחאד", החברה הלאומית של אבו דאבי. ואולם, תוקפם של הכרטיסים קצרי המועד פג לפני שהמתווך עלי יצר עמה קשר כדי לאסוף אותם.

משרד הנסיעות בתאילנד ממנו נרכשו כרטיסי הטיסה לטיסה המלזית שהתרסקה. AP
סוכנות הנסיעות "גראנד הורייזון", שבה נרכשו הכרטיסים/AP

המתווך האיראני, סיפרה קרוטנייט, יצר שוב קשר עם הסוכנות ביום חמישי האחרון, אך לא ביקש ממנה להזמין עבור שני הנוסעים כרטיסים לטיסה מסוימת. היא הזמינה לשני הנוסעים כרטיסים חדשים, הפעם לטיסת "מלזיה", זו שנעלמה ממסכי המכ"ם שעתיים אחרי ההמראה מקואלה לומפור.

לדברי הסוכנת, היא הכירה את עלי זה שלוש שנים. אחד מידידיו שילם על הכרטיסים במזומן, אחרי שהונפקו בסוכנות סמוכה, גדולה יותר. לפי "פייננשל טיימס", אין כל ראיות לכך שהמתווך האיראני ידע ששני הנוסעים היו מתחזים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חיפושים אחר מטוס מלזיה איירליינס. 10 במרץ 2014. AP
אנשי צוות במטוס סיור מחפשים אחר שברי המטוס, אתמול/AP

המאמצים לאתר את שברי המטוס המלזי שנעלם ביום שבת נכנסו אתמול ליומם השלישי, וברשות התעופה בקואלה לומפור מגדירים את המקרה תעלומה חסרת תקדים.

מנהל רשות התעופה האזרחית במלזיה, אזהרודין עבדול רחמן, אמר בבוקר כי "למרבה הצער, עדיין לא מצאנו שום דבר שנראה כמו שבר מהמטוס, ובוודאי שלא את המטוס עצמו".

הוא סתר בכך את הדיווח הקודם שהגיעו ממלזיה, לפיו אותרו שברים מזנב המטוס ומהחלק הפנימי של אחת הדלתות. לדיווח צורפה תמונה, שבה נראו חלקי פלסטיק לבנים צפים על פני המים. רחמן אמר: "אנחנו מקדישים כל שעה, כל דקה וכל שנייה כדי לאתר את המטוס".

כרטיסי הטיסה עם שמות הנוסעים של הדרכונים המזויפים מטיסת המטוס המלזי שהתרסק, מרץ 2014. באדיבות CNN, צילום מסך
שני כרטיסי הטיסה שנרכשו על שמם של אזרח איטליה ואזרח אוסטריה/צילום מסך, באדיבות CNN

צוות חילוץ וייטנאמי משה הבוקר מהמים חפץ צהוב, וקבע כי אין מדובר בסירת הצלה של המטוס המלזי שנעלם ביום שבת. "החפץ זוהה כערימת כבלים חשמליים מכוסים עובש", נמסר. החפץ נשלח לבדיקה כדי לשלול אפשרות שמדובר בחלק מהמטוס.

צוות החקירה הראשי יושב בנמל התעופה בקואלה לומפור, שממנו המריאה הטיסה. מקורות בחקירה אמרו אתמול כי העובדה ששברי המטוס עדיין לא אותרו מעלה חשש כי הבואינג 777 התפרק בגובה רב באוויר, וכי חלקיו התפזרו ברדיוס גדול במיוחד.

במלזיה עדיין לא שוללים את האפשרות שהמטוס נחטף, וציינו כי חמישה נוסעים שנרשמו לטיסה לא עלו עליה, וכי מזוודותיהם הוסרו מהמטוס לפני ההמראה. שני נוסעים נוספים עלו למטוס באמצעות דרכונים מזויפים. האינטרפול זועם על רשויות ההגירה במלזיה על שלא בדקו מול מאגר הדרכונים הבינלאומי, שבו הופיעו הדרכונים כמזויפים.

(עדכון ראשון: 20:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully