וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוותי סיור: איתרנו את זנב המטוס המלזי שהתרסק

לפי הערכה ראשונית בקואלה לומפור, מדובר בשבר של זנב הבואינג 777 ובחלק פנימי של אחת הדלתות. בתוך כך, נבדקת אפשרות שהמטוס התפרק באוויר, כשעליו 239 נוסעים ואנשי צוות

מערכת וואלה!

גורמים רשמיים במלזיה אמרו אחר הצהריים (ראשון) כי צוותי סיור אוויריים איתרו חלקים מזנב המטוס שהתרסק, וחלק מאחת הדלתות שלו. כלי תקשורת בווייטנאם פרסמו תמונה שבה נראים חלקים לבנים צפים במים. בתוך כך, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי במסגרת החקירה, נבדקת אפשרות שהמטוס התפרק באוויר.

לפי דיווח באתר הוול סטריט ג'ורנל, השברים אותרו במרחק של 80 קילומטרים מדרום-מערב לאי תו צ'ו שבמפרץ תאילנד. משרד הסברה והתקשורת בקואלה לומפור מעריך כי מדובר בחלק הפנימי של אחת הדלתות, ובשבר של זנב מטוס הבואינג 777. עם זאת, צוין כי בשל החשיכה, לא ניתן יהיה לוודא את הממצאים עד שעות הבוקר מחר.

טיסה 370 של מלזיה איירליינס נעלמה ביום שישי בערב, כשעליה 239 נוסעים ואנשי צוות. הטיסה המריאה מקואלה לומפור לעבר בייג'ינג, וכעבור שעתיים נותק הקשר עם שני הטייסים.

התרסקות טיסה 370 - כותרות אחרונות
האם יש לנו סיבה לדאוג מהיעלמות מטוס בישראל?
שלב אחר שלב: נתיב ההיעלמות של המטוס המלזי
כתמי שמן באזור ההתרסקות המשוער של המטוס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השברים שאותרו בים, כפי שנראו ממטוס הסיור/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי במסגרת החקירה, נבדקת אפשרות שהמטוס התפרק באוויר. הקשר עם המטוס אבד בזמן שהיה בגובה שיוט של 35 אלף רגל. גורם בכיר המעורב בחקירה אמר כי "העובדה שאנו מתקשים לאתר את שברי המטוס, עשויה להצביע על כך שהמטוס התפרק בגובה הזה".

לדבריו, אם המטוס היה פוגע במים כשהוא שלם, ומתפרק רק בפגיעה במים, צוותי החיפוש היו מסוגלים כבר למצוא "כמות נכבדת" מהשברים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קרובי המשפחה של נעדרי טיסת מלזיה אירליינס ממתינים למידע על יקיריהם. בייג'ינג, 9 בפברואר 2014. GettyImages
קרובת משפחה של אחד הנוסעים, ממתינה למידע על גורלו/GettyImages

מוקדם יותר, דווח כי מטוס סיור סינגפורי איתר חפץ צהוב צף במים סמוך לאי תו צ'ו, והזניק לאזור ספינות ומטוסים נוספים. עם זאת, הדיווח לא הניב ממצאים.

החוקרים בודקים אפשרות שהמטוס ניסה לחזור לנמל שממנו המריא בקואלה לומפור. בתוך כך, האינטרפול אישר ששניים מהנוסעים עלו למטוס עם דרכונים מזויפים, של איטליה ושל אוסטרליה. שני הנוסעים האלה רכשו את הכרטיסים ביחד. במקביל נבדקים מסמכיהם של שני נוסעים נוספים המוגדרים כחשודים.

חוקר התאונות האוויריות הראשי של משרד התחבורה, יצחק רז, אמר לוואלה! חדשות כי אם ניתוח נתוני המכ"ם אכן מצביעים על פנייה של המטוס לכיוון שדה התעופה בקואלה למפור, מהסתברות המקרים שחקר ייתכן שההתרסקות נבעה מתקלה במטוס. הוא הוסיף כי ישראל לא קיבלה עד כה פנייה משום גורם לסייע בחקירת האירוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully