וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה גוברת: ראש ממשלת תאילנד עזבה את בנגקוק

24.2.2014 / 8:46

אנשיה של יינגלוק שינאווטרה הנתפשת כנשלטת על ידי אחיה לא מסרו פרטים על מיקומה אך אמרו: "ממלאת את תפקידיה הרשמיים". שינאווטרה גינתה את הפיגוע אתמול בבנגקוק: "טרור"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש ממשלת תאילנד יינגלוק שינאווטרה, המתמודדת זה כמה שבועות עם הפגנות אזרחים נגד שלטונה, עזבה את בנגקוק והיא שוהה במרחק 150 קילומטרים מעיר הבירה – כך נמסר הלילה (שני) ממשרדה של שינאווטרה. יועציה של ראש הממשלה לא מסרו פרטים על מיקומה המדויק של שינאווטרה אך ציינו כי היא "ממלאת את תפקידיה הרשמיים".

עוד בוואלה! חדשות:
מה גורם ל"אסיר טוב" להתחיל לירות בסוהרים?
חרף ניסיונות ההרגעה של נתניהו: ההקפאה ניצבת בפתח?
"חייל" של דומרני חשוד באונס ובסחיטה באיומים

החלטה להעתיק את מקום מושבה של ראש הממשלה באה על רקע המשך העימותים בין מתנגדי השלטון לבין כוחות הביטחון. אתמול נהרגו אישה ושני אחים בני ארבע ושש בפיצוץ שאירע במרכול בבנגקוק, סמוך למוקד מחאה נגד הממשלה. 22 בני אדם נוספים נפצעו בפיצוץ.

עימותים בין שוטרים ומפגינים בתאילנד. פברואר 2014. רויטרס
עימותים בין כוחות הביטחון למפגינים בבנגקוק החודש/רויטרס

ראש הממשלה שינאווטרה נתפשת כמי שנשלטת על ידי אחיה, ראש הממשלה הגולה תקסין שינאווטרה שהואשם בשחיתות והודח ב-2006. בחודש נובמבר החולף החלו עימותים אלימים בין מתנגדיה של שינאווטרה לבין כוחות הביטחון בעקבות ניסיון של הרשויות לפנות את המפגינים מהאזורים הסובבים משרדים ממשלתיים בבירה. המפגינים דורשים להדיח את ראש הממשלה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מפגינים חוסמים את מרכז העיר בנגקוק. תאילנד, 13 בינואר 2014. רויטרס
מפגינים נגד שינאווטרה בבנגקוק בחודש ינואר/רויטרס

אנשיה של שינאווטרה לא מסרו כמה זמן היא שוהה מחוץ לעיר הבירה. הפעם האחרונה שבה היא נראתה בבנגקוק הייתה ביום שלישי שעבר ואילו מחר היא אמורה לקיים ישיבת קבינט עם שר החוץ בממשלתה. "קרוב לוודאי שלא נקיים ישיבת קבינט מחוץ לבנגקוק. לא עודכנתי בנוגע לעזיבתה של ראש הממשלה את הבירה", הסביר השר לכתבים.

המשטרה המקומית עדיין חוקרת את הפיגוע שאירע אתמול בבנגקוק, ולפי שעה לא ברור מי אחראי לפיצוץ. בעוד תומכיה ומתנגדיה של שינאווטרה מאשימים אחד את השני, פרסמה ראש הממשלה הודעת גינוי בפייסבוק, וטענה כי מדובר במעשה טרור. "אני מגנה את גילויי האלימות שאירעו בימים האחרונים במדינה... ילדים איבדו את חייהם", כתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully