וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם הגרעין יוצא לדרך: פקחי סבא"א נחתו בטהראן

18.1.2014 / 12:15

הסכם הביניים שהושג בנובמבר בין שש המעצמות לאיראן ייכנס לתוקפו בעוד יומיים. צוות הפקחים ייפגש עם עמיתיו האיראנים וייצא לבחון מקרוב את יישום ההסכם במתקני הגרעין

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסוטק

צפו בקרי מתייחס להמשך המשא ומתן עם איראן, בתחילת השבוע

צוות פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) נחת הבוקר (שבת) בטהראן - כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית "פארס". הגעת הפקחים הינה צעד נוסף בדרך ליישום הסכם הביניים בין איראן לשש המעצמות בנושא פרויקט הגרעין האיראני, שפרטיו סוכמו סופית רק בשבוע שעבר. בכירים מארגון האנרגיה האטומית האיראני קיבלו את פניו של צוות הפקחים בשדה התעופה, ושני הצדדים אמורים לקיים פגישות עבודה במהלך היום.

עוד בנושא:
בשבוע הבא: איראן תחל לחסל אורניום מועשר ברמה גבוהה
איראן: פתרנו המחלוקות על יישומו של הסכם הגרעין
התרגיל הרוסי שיאפשר לאיראן לחמוק מהסנקציות

צוות הפקחים, בראשותו של מהנדס הגרעין מאסימו אפארו, יבקר החל מיום שני במתקני הגרעין בנתנז ופורדו במטרה לוודא שאיראן אכן הפסיקה להעשיר אורניום לרמה של 20%, כפי שסוכם. כמו כן, יוודאו הפקחים כי איראן פועלת לדלל את מאגר האורניום המועשר שכבר ברשותה.

נציגי איראן ושש המעצמות מכונסים לשיחות על עתיד תכנית הגרעין, ז'נבה, 15 אוקטובר 2013. רויטרס
שרי החוץ לפני החתימה על ההסכם בז'נבה בנובמבר האחרון/רויטרס

במקביל להתקדמות האמורה בין אנשי המקצוע, ממשיכים הדרגים הפוליטיים בשני הצדדים לנסות ולהערים קשיים על הסכם הגרעין שנחתם. בחודשים האחרונים פועלים חברי סנאט אמריקנים במטרה להעביר חוק שיטיל סנקציות חדשות על איראן, כאשר ממשל אובמה עושה מאמצים למנוע חקיקת חוק שכזה שעה שהסכם הביניים עדיין תקף.

בתגובה לניסיונות האמריקניים, גובשה בחודש שעבר בפרלמנט האיראני הצעת חוק לפיה מתקני הגרעין האיראניים יעשירו אורניום עד לרמה של 60%, אשר ייעשה בו שימוש לכאורה בצוללות הגרעיניות של המדינה. הצעת החוק טרם עלתה להצבעה בפרלמנט, אך ברור כי אישורו של החוק יביא למיטוט ההסכם שנחתם עם שש המעצמות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully