וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הדיקטטור צריך לבלות: קים ג'ונג-און יצא לסקי

31.12.2013 / 16:20

למרות המכשולים, השיטפונות והסנקציות, קוריאה הצפונית הצליחה לבנות אתר נופש מושלג, שמצטרף לפארק המים המפורסם שלה. קים, שהתאהב בגלישה כנער בשוויץ, הגיע לבדוק את השטח

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

זמן לא רב אחרי שהוציא להורג את דודו בירי פגזי נ"מ, שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג-און, יצא להתרענן באוויר הצח: הוא זכה להיות המבקר הראשון באתר הסקי היוקרתי "מאסיק", שנחנך בתום תקופה בניית ארוכה ורוויית מכשולים.

קים, שהתחנך בנעוריו בשווייץ, התפרסם כחובב סקי באלפים. אתמול (שני) הוא בא לאתר הנופש שליד העיר וון-סאן, ועלה ברכבל לפסגת ההר. הוא סקר את 10 מסלולי הסקי וסייר במתקנים השונים של האתר, בהם מלון וחנויות שונות. אנשי צבא בכירים ובכירי המפלגה ליוו אותו בביקורו ו"התפעלו מהבנתו בסקי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעלה מעלה. קים מטפס ברכבל/מערכת וואלה!, צילום מסך

האתר נבנה במשך עשרה חודשים, ונועד למתג את קוריאה הצפונית כמדינה מתקדמת, חרף העוני הרב של אזרחיה הגוועים ברעב ולמרות העובדה שלא יורד בה שלג המתאים לגלישה. בחודש אוגוסט, ובמסגרת הסנקציות הבינלאומית, שוויץ הטילה אמברגו על מכירה של חלק מהציוד לאתר. בין היתר, נעצרה אספקה של חומרים לבניית מגרשי גולף ומגרשים לרכיבת סוסים.

האתר נועד להתחרות במתקנים שבונה קוריאה הדרומית לקראת אולימפיאדת החורף בפיונגצ'אנג ב-2018. בדרום מלגלגים על ההצהרות שהשמיעו השכנים מהצפון, לפיהן ניתן יהיה לארח אולימפיאדה דומה ב-2022 במתקן הסקי החדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. הר אוסונג, פיונגיאנג, דצמבר 2013. רויטרס
קים שואף לארח את משחקי החורף ב-2022, אך הסבירות לכך נמוכה/רויטרס

רק ל-5,500 מתוך 24 מיליון אזרחי המדינה יודעים לגלוש בשלג. האתר נחנך רשמית אמש, אך למעשה נפתח כבר ב-7 באוקטובר. בתאריך זה לא היה די שלג כדי לאפשר גלישה, ומסלולי הסקי נראו עדיין כדרכי עפר עמוסות אבנים.

אתר "מאסיק" הוא אחד מכמה מיזמים גרנדיוזיים שבנתה קוריאה הצפונית בתקופה האחרונה, בהם פארק מים, פארק שעשועים ואצטדיון כדורגל גדול.

בתצלומים שהפיצה הטלוויזיה הממלכתית של המשטר הדיקטטורי, קים לא נראה כשהוא גולש במסלולי הסקי: ייתכן שהוא פוחד לעמוד בצלו של אביו, שהתפרסם כאלוף גולף. אחת האגדות שנקשרו בשמו של האב, קים ג'ונג-איל, מספרת שב-1994 הוא "השחיל 38 כדורים מתחת לתקן (11), ואז החליט לפרוש ממשחק".

לקריאה נוספת
"קים היה שיכור כשהורה על סדרת ההוצאות להורג"

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און מסתכל על מראה באתר הסקי מסיק-ריונג. פיונגיאנג, דצמבר 2013. רויטרס
קים מסתכל על מראה באחד האתרים באתר הסקי, ככל הנראה מספרה/רויטרס
שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און מבקר באתר הסקי מסיק-ריונג. דצמבר 2013. רויטרס
קים מביט בכרטיס מגנטי בדלפק הקבלה, בבית המלון של האתר/רויטרס
שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און מבקר באתר הסקי מסיק-ריונג. דצמבר 2013. רויטרס
רק שלא תצטנן, מנהיג יקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully