וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכודים בקוטב: "רואים סרטי אסונות ומחכים לחילוץ"

30.12.2013 / 14:12

74 איש תקועים על ספינה בקרח ובקור המקפיאים, כ-3,000 קילומטרים מהאי טזמניה. שוברות קרח שנשלחו לחלצם נתקעו גם כן. ומה עושים בינתיים? חוקרים פינגווינים ומקווים לטוב

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'
ספינה רוסית תקועה באזור הקוטב הדרומי. דצמבר 2013. AP
הספינה "אקדמיק שוקליסקיי". לכודה בקרח "כמו אמבטיה חמה"/AP

עיכוב נוסף בניסיון לחלץ את הספינה הרוסית "אקדמיק שוקליסקיי" ואת 74 התיירים והמדענים שעל סיפונה. הספינה לכודה זה יותר משבוע בקרח ובקור המקפיאים של הקוטב הדרומי, כ-3,000 קילומטרים מהאי טזמניה שמדרום לאוסטרליה.

במהלך התקופה שחלפה, נעשו כמה ניסיונות לחלץ את נוסעי הספינה, אך עד כה ללא הצלחה. לדברי הרשויות באוסטרליה, ייתכן שבהמשך ייעשה מאמץ לחלץ הלכודים במסוקים ובמטוסים מיוחדים.

ספינה רוסית תקועה באזור הקוטב הדרומי. דצמבר 2013. רויטרס
ברברה טאקר, תיירת בספינה, עם חבר פינגווין מקומי/רויטרס

שוברת הקרח האוסטרלית, "אורורה אוסטרליס", התקרבה אמש (ראשון) אל הספינה הרוסית, אך נתקעה גם היא במרחק של 18 קילומטרים ממנה, ונאלצה לשוב אחורנית אל הים הפתוח, בשל סופת שלגים חמורה ורוחות עזות. ספינה סינית, "סנואו דראגון", ניסתה גם היא להגיע לאזור כדי לחלץ את הצוות הלכוד, אך היא נתקעה גם היא בקרח העבה.

המשלחת, בהובלת מדענים מאוניברסיטת ניו סאות' וויילס, ניסתה להתחקות אחר מסעו של גיאולוג אוסטרלי שיצא ב-1910 לחקור את שינויי האקלים באנטרקטיקה. גרג מורטימר, מהמשלחת האוסטרלית-רוסית, אמר כי עיצובה של הספינה מונע ממנה לטבוע. "היא כמו אמבטיה עם מנוע גדול", אמר. "היא יכולה לדחוק את הקרח הצידה ולהישאר מאוזנת".

האזור שבו תקועה הספינה הרוסית:

74 הנוסעים מצליחים לשרוד בינתיים ומעדכנים לגבי מצבם בטוויטר וביוטיוב. עם זאת, מסתמן שהם ייאלצו לבלות גם את ערב השנה החדשה עמוק בתוך הקרח.

מוביל המשלחת, ד"ר כריס טרני, אמר כי ספינה סינית נוספת נמצאת באזור, ושייתכן שהיא תנסה להגיע לנקודה שבה הוא ואנשיו נמצאים. לדבריו, כמה מחברי הצוות יוצאים מדי פעם לשוטט בקרח, כדי ללמוד את חיי הפינגווינים ולעשות ניסויים מדעיים שונים. אחרים מעסיקים את עצמם בתחביבים שונים. העיסוק הנפוץ ביותר הוא צפייה בסרטים. "בהתחלה, היו כאלה שצפו בסרטי אסונות, אבל נאלצתי להפסיק את זה. עכשיו בעיקר צופים בקומדיות", אמר.

חדשות נוספות מהעולם
קשה לצפייה: גידול ענק הוסר מפניו של "איש הפיל" הסיני
צפו במטאור שחלף בשמי ארה"ב: "כדור אש בשמיים"
תרם 800 מיליון דולר לצדקה - וקפץ למותו מהקומה ה-16

ספינה רוסית תקועה באזור הקוטב הדרומי. דצמבר 2013. רויטרס
מוביל המשלחת, ד"ר כריס טרני/רויטרס
שוברת קרח רוסית תקועה באנטרקטיקה, 29 בדצמבר 2013. רויטרס
המבנה הייחודי של ה"אקדמיק שוקליסקיי" מונע ממנה להתהפך/רויטרס
ספינה רוסית תקועה באזור הקוטב הדרומי. דצמבר 2013. רויטרס
שוברת הקרח הסינית "סנואו דראגון", לכודה במרחקים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully