וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים מפגינים בתאילנד, ההמון פרץ למשרדי הממשלה

25.11.2013 / 11:23

ההפגנות בבנגקוק נמשכות, לקראת הצבעת אי-אמון בראשת הממשלה המכהנת, ש"לא מתכוונת להתפטר". מנהיג המחאה קרא מבניין משרד האוצר להשתלט על משרדי ממשלה נוספים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

כאלף מפגינים מתנגדי המשטר בתאילנד פרצו היום (שני) לבניין משרד האוצר המקומי. מפגינים נוספים השתלטו על בניין מחלקת יחסי הציבור הממשלתית. מנהיגי המחאה קראו "לקחת פיקוד" על בנייני ממשלה נוספים כחלק מהמאמצים להדחתה של ראש הממשלה, יינגלוק שינאוורטה.

"אני מזמין את המפגינים להעביר את הלילה כאן, במשרד האוצר, אמר אחד ממובילי המחאה להמון שהתאסף מול הבניין, "אני קורא למפגינים לעשות את אותו הדבר ולהשתלט על בנייני ממשלה ומשרדים נוספים ברחבי העיר".

למעלה ממאה אלף מפגינים נגד הממשל התאספו אתמול בבנגקוק בירת תאילנד, במה שנראה כעליית שלב במתיחות הגוברת בין אנשי מעמד הביניים התאילנדי לבין תומכיו, הכפריים ברובם, של ראש הממשלה המודח טקסין שינאווטרה.

מפגינים בבנגקוק פורצים למשרד האוצר, תאילנד, 25 בנובמבר 2013. רויטרס
"הממשלה עדיין יכולה לתפקד, למרות שיש קשיים". מפגין בבניין משרד האוצר, היום/רויטרס

ההפגנות, שבראשן עומדת המפלגה הדמוקרטית שבאופוזיציה, הן הגדולות ביותר במדינה מאז המהומות האלימות ב-2010, אז ניסו תומכיו של טקסין, שהיה אז באופוזיציה, להפיל את הממשלה בראשות המפלגה הדמוקרטית. אחותו של טקסין, יינגלוק, היא העומדת בראש המדינה מאז הבחירות ב-2011.

ההפגנות הנוכחיות החלו כבר לפני כחודש, לאחר שהתקבלה בממשלה הצעה, לפיה יותר לראש הממשלה המודח לשוב למדינה מבלי לעמוד לדין בגין פרשת השחיתות שבה הוא הואשם בשנת 2008. למרות שההצעה כבר בוטלה, המחאה התפתחה לכדי קריאה כוללת לשינוי הממשל והדחתה של ראש הממשלה, הנחשבת בעיני רבים במדינה כ"בובה" של המדיניות של אחיה, מגלותו בדובאי.

יינגלוק, שצפויה לעמוד להצבעת אי-אמון מחר, אמרה כי היא לא מתכוונת לוותר על התפקיד. "אין לי שום כוונה להתפטר או לפזר את הפרלמנט. הממשלה עדיין יכולה לתפקד, למרות שיש לנו מעט קשיים".

עוד בנושא
הפגנות ענק בתאילנד: כמאה אלף ברחובות נגד הממשל
ב-2011 - ניצחון סוחף בבחירות לנאמני טקסין
המהומות ב-2010: גלריית תמונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully