וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת צה"ל לפיליפינים: "מביאים יכולות מתקדמות"

משלחת סיוע בראשות קצינים בכירים המריאה היום מישראל כדי להעניק סיוע רפואי לאזרחי המדינה מוכת האסון, שמספר הנספים בה טרם נודע. "לא יודעים כמה זמן תימשך המשימה"

צילום: טל אנגלנדר, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל

חמישה ימים חלפו מאז היכתה סופת הטייפון "האיאן" בפיליפינים וגבתה את מותם של אלפי בני אדם. עדי ראייה בעיר טקלובן, בה נספו רוב הקורבנות, מדווחים על פניקה ועל חשש גובר ממחסור במים, במזון ובתרופות. השבוע כבר החל מבצע הסיוע והחילוץ שמארגן האו"ם, ונחשב לאחד הגדולים בתולדותיו. להערכת האו"ם, 11 מיליון בני אדם נפגעו מהטייפון. יותר מ-670 אלף תושבים נאלצו לנטוש את בתיהם בשל הצפות במקום מגוריהם.

אתמול (שלישי) ישראל הצטרפה לשאר המדינות שהצטרפו ליוזמה, עת משלחת מקדימה מטעמה נחתה במנילה, בירת הפיליפינים. היום הצטרף גם צה"ל לשורות כוחות הסיוע, כאשר משלחת של אנשיו, בראשות מפקד יחידת החילוץ הארצית, אלוף-משנה רמטין סבטי, וסגן קצין הרפואה הראשי, אלוף-משנה ד"ר דודו דגן, המריאה למדינת המזרח-אסייתית מנמל התעופה בן גוריון.

הכנות לקראת נסיעת משלחת צה"ל לפיליפינים. נובמבר 2013. דובר צה"ל
"ערוכים לכל שהות". ההתארגנות לקראת טיסת המשלחת, אתמול/דובר צה"ל

"קיבלנו בקשה של הפיליפינים לצאת ולסייע באמצעות הקמת בית חולים שדה לנפגעי האסון", סיפר לפני ההמראה ד"ר דוד דגן, שאמור לפקד על הקמת בית החולים. "הבאנו לבית החולים יכולות שיאפשרו לנו קיום עצמאי שם בכל שלל המומחיות הרפואיות - נשים, ילדים, אורתופדיה, כירורגיה, אף אוזן גרון, עיניים, מחלות זיהומיות, מחלות טרופיות, רפואה פנימית, ורפואת משפחה - ולכן מבחינה מקצועית אנחנו בטוחים לגמרי ביכולות שלנו".

דגן הודה כי אנשי המשלחת - שתתמקם במחוז דאנבנטיאן באי סבו, הסמוך למחוז לייטה בו מומקת העיר טקלובן - לא יודעים כמה זמן יישארו במדינה מוכת האסון. "ייתכן שהמשימה תימשך כחודש, אנחנו עדיין לא יודעים", אמר דגן, שדאג להבהיר כי "אנחנו ערוכים לכל שהות בכל תנאי ובכל מצב פיזי של התשתיות ושל תנאי הסביבה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
העיר טקלובן בפיליפינים אחרי פגיעת ההורקן האיאן. נובמבר 2013. רויטרס
11 מיליון נפגעו מהטייפון. אם ובתה לנוכח ההריסות בעיר טקלובן, היום/רויטרס

"זאת המשלחת השלישית שלי", חשף דגן. "הייתי בטורקיה, כמפקד של המשלחת הרפואית שהביאה את הפצועים הקשים מבורגס בפיגוע ב-2011". לדבריו, "אנחנו מסוגלים להגיע לכל פינה בעולם ולתת את הסיוע הרפואי הכי טוב שניתן לתת. האנשים שלנו הכי טובים בעולם. כל אחד יודע לתת סיוע במספר פרמטרים".

לפני שיצאה משלחת צה"ל מגבולות ישראל, בירך אותם קצין הרפואה הראשי, תת-אלוף יצחק קרייס. "זו משימה קשה ומורכבת, בגלל שיש לנו הרבה מרכיבים כרגע של אי וודאות, הרבה מרכיבים של אילוצים לוגיסטיים, והרבה מרכיבים של חוסר ידיעה מה האוכלוסייה בדיוק צריכה", אמר קרייס ל-64 אנשי המשלחת. יחד עם זאת, הוסיף קרייס, "שום מרכיב לא יפריע למה שיקרה בעוד מספר שעות, אולי מחר, ברגע שתפגשו את האנשים שזקוקים לכם. ברגע שתפגשו אותם יהיה ברור מה אנחנו יכולים לתת, ומה הם צריכים מאיתנו: הם זקוקים לסיוע רפואי, והמשלחת הזאת תעשה את המיטב כדי לתת את הסיוע הזה".

טייפון בפיליפינים - כותרות אחרונות
חילופי אש, ביזה ומחסור במים: האימה שאחרי הסערה
נשיא הפיליפינים: הפרזנו בהערכה לגבי מספר ההרוגים
מהמארינס עד צה"ל: העולם מתגייס למען הפיליפינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully