וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: "מי שלא מצליח למנוע אונס - שייהנה ממנו"

13.11.2013 / 17:08

רבים בהודו דורשים מראש סוכנות החקירות המרכזית, המטפלת במקרי אונס, להתפטר מתפקידו. הוא טען כי דבריו הוצאו מהקשרם, אך הפעילים טוענים: "איך הוא יכול להישאר בתפקיד?"

פעילים חברתיים ופוליטיקאים רבים בהודו דרשו היום (רביעי) את התפטרותו של ראש לשכת החקירות המרכזית (CBI) במדינה, לאחר שאמר בדיון פומבי שהשתתף בו כי "אם לא מונעים אונס, ניתן ליהנות ממנו". הדברים נאמרו אתמול במהלך דיון בנושא לגליזציה של הימורים בספורט. "האם יש לנו את היכולת לאכוף הימורים בספורט?", אמר סינהא בתמיכה במיסוי ההימורים בספורט, שיתמוך בקופת המדינה, "אם אינך יכול לאכוף את האיסור - זה כמו לומר שמי שלא מצליח למנוע אונס, שיהנה ממנו".

רנג'יט סינהא, ראש הסוכנות שפועלת נגד שחיתות ותיקי חקירות מרכזיים נוספים כולל תיקי אונס, התנצל על אמירתו, לא לפני שספג ביקורת קשה על דבריו. "אני מתנצל על כך שפגעתי באנשים", הוא מסר בהודעה רשמית. הוא הוסיף כי כוונתו הייתה להסביר כי "יש להפוך הימורים לחוקיים, ואם לא ניתן לאכוף את החוקים, אין זה אומר שלא צריך לחוקק אותם". הוא הדגיש כי כוונתו לא הייתה לומר כי "אם לא ניתן למנוע אונס, יש פשוט ליהנות ממנו". לדבריו, "אני רוצה להדגיש את הכבוד שאני רוחש כלפי נשים ואת המחויבותי העמוקה לענייני מגדר".

מנהיג המפלגה הקומוניסטית של הודו קרא לסינהא להתפטר מתפקידו, בטענה כי אמירותיו עלולות להפוך אונס לעניין שבשגרה. בנוסף אליו, קוויטה קרישנאן, פעילה בארגון לזכויות נשים, זעמה: "איך הוא יכול להישאר בתפקידו כראש סוכנות החקירות הראשית של הודו?". כמו כן, דוברת קבוצת האופוזיציה BJP קראה לדבריו של סינהא "מזעזעים".

הנושא עלה לסדר היום הציבורי לאחר מותה של צעירה בעקבות אונס קבוצתי באוטובוס בדלהי. מאז האירוע, הודו העבירה חוקים נוקשים יותר, אשר כוללים עונש מוות לאנסים שהורשעו פעם שנייה ולכאלה שגרמו למותם של קורבנותיהם. סוכנות החקירות המרכזית ספגה ביקורת קשה בחודשים האחרונים, בעקבות טענות רבות כי הפכה לכלי בידי הממשלה.

לקריאה נוספת
שופטת אמרה לנאנסת: למה תבעת רק עכשיו?
מזעזע: סרטון של אונס קבוצתי פורסם בטוויטר
הודו: גרם לחברתו לבלוע חומצה כשסירבה להינשא לו

  • עוד באותו נושא:
  • הודו
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully