וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פקיסטן אוגרת נשק גרעיני עבור סעודיה - נגד איראן"

רשת BBC דיווחה על הסכם, במסגרתו פקיסטן תעביר לסעודים פצצות אטום אם איראן אכן תתחמש בפצצה. עמוס ידלין: "הסעודים לא ימתינו". תצלומי לוויין מעידים על ההכנות בסעודיה

פקיסטן תעביר לערב הסעודית נשק גרעיני במקרה שאיראן תתחמש בפצצה משלה - כך מדווחת רשת BBC, בהתבסס על דוחות מודיעין. בתכנית התחקירים Newsnight ששודרה אמש (רביעי), ערב פתיחת סבב נוסף של משא ומתן בין איראן למעצמות המערב, דווח כי פקיסטן אוגרת פצצות גרעיניות, וכי היא מוכנה להעבירן לערב הסעודית בתוך חודש, אם יוזנק מרוץ חימוש במזרח התיכון.

ראש אמ"ן לשעבר, עמוס ידלין, אמר ל-BBC: "הסעודים לא ימתינו חודש. הם ילכו לפקיסטן וייקחו את מה שהם צריכים".

ארה"ב חוששת כי העסקה הסעודית-פקיסטנית תיושם במקרה שהמערב לא יצליח לעצור את תכנית הגרעין של איראן במסגרת הסכם מול טהראן. ב-2012 אמר מי שהיה השליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון, דניס רוס, כי המלך עבדאללה הזהיר מפורשת את הנשיא אובמה כי ריאד תפתח נשק גרעיני אם טהראן תעשה זאת.

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ועמיתו הסעודי סעוד אל-פייסל. ריאד, ערב הסעודית, נובמבר 2013. רויטרס
שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ועמיתו סעוד אל-פייסל, השבוע בריאד/רויטרס

מקורות מודיעיניים שצוטטו בתחקיר - בהם גורמים בנאט"ו ובפקיסטן - דיווחו כי ריאד עושה עבודות תשתית נרחבות לקליטת נשק גרעיני. בין היתר, נטען כי היא מכינה כני שיגור המתאימים לטילים הפקיסטניים, המורכבים על משגרים מתוצרת סין.

ידע גרעיני הועבר לאיראן ולקוריאה הצפונית

גארי סאמור, עד לאחרונה יועץ הבית הלבן למניעת הפצת נשק גרעיני ויועץ לשעבר למועצת הביטחון, אמר כי הסעודים מאיימים זה זמן רב להתחמש בנשק גרעיני, במקרה שאיראן תתחמש בנשק כזה. "הם לא יוכלו לחיות בצלה של איראן גרעינית", הזהיר.

הטענות על הקשר בין פקיסטן לערב הסעודית צצו כבר בשנות ה-90, אך הוכחשו על ידי בכירים באיראן. בריאד שבים ומציינים כי סעודיה חתומה על האמנה לאי-הפצת נשק גרעיני, וטוענים כי ישראל היא זו שצריכה לחשוף את מתקניה לפיקוח בינלאומי.

עבד אלקדיר חאן, מדען גרעין שנודע כאבי פצצת הגרעין הפקיסטנית, מכר טכנולוגיה גרעינית לכמה מדינות, בהן לוב, איראן וקוריאה הצפונית. סוכנות הביון במערב טוענות כי הוא העביר למדענים זרים את המידע הדרוש ל"קבוצת הנשק" - השלב האחרון להרכבת הנשק הגרעיני על גבי טילים, וייתכן שהיה מעורב גם בהסכם שנחתם, לכאורה, מול הסעודים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בסיסי טילים סעודים, לפי תצלומי לוויין שפורסמו בקיץ האחרון ב"טלגרף"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביולי פרסם ה"טלגרף" הבריטי תצלומי אוויר, המצביעים לכאורה על בסיס סודי במדבר הסעודי שבו עתידות להיפרס ביום פקודה סוללות טילים המכוונות לישראל ולאיראן. את התצלומים פענחו מומחים של הירחון הביטחוני Jane's.

מפענחי התצלומים זיהו שני משטחי שיגור במדבר הסעודי, האחד פונה צפון-מערבה לכיוון ישראל, והשני צפון-מזרחה לכיוון איראן. לפי המומחים, משטחים אלו מיועדים לטילי DF-3 המורכבים על גבי משאיות. טווח הטילים נע בין 2,400 ל-4,000 קילומטרים וראש הנפץ של הטיל יכול לשאת מטען של עד שתי טונות חומר נפץ.

לקריאה נוספת
תצלומים חושפים: טילים סעודים מכוונים לישראל
מומחים בארה"ב: ישראל הפסיקה לייצר פצצות גרעין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully