וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין חשפה את הנשק הסודי שפיתחה במשך 40 שנה

רויטרס

29.10.2013 / 12:06

התקשורת הסינית הציגה לראשונה את צי הצוללות הגרעיניות של המדינה, שנשמר עד כה תחת מעטה חשאיות כבד. בשנה האחרונה גברה המתיחות של סין ויפן במחלוקת על "איי המריבה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

התקשורת הממלכתית בסין חשפה אמש (שני) בפעם הראשונה את צי הצוללות הגרעיניות של המדינה. לדברי הסינים, צי הצוללות כולו היה נסתר מעין הציבור במשך תקופה ארוכה, אך כעת הגיעה העת לחשוף אותו בהדרגה.

האדמירל לי יאן-מינג, נספח המפלגה הקומוניסטית בצי הצוללות המונע בגרעין, אמר כי "אחרי יותר מארבעים שנה של פיתוח, העולם צריך להיחשף לנחישות שלנו וליכולת שלנו לשמור על השלום".

צוללת גרעינית של סין בנמל צ'ינגדאו. מחוז שאנדונג, 2009. AP
צוללת של חיל הים הסיני, כפי שצולמה צ'ינגדאו בשנת 2009/AP

כמה מלחים שצוטטו בטלוויזיה הסינית אמרו כי צי הצוללות "מסוגל להתמודד עם כוחות האויב באזור". בשנה האחרונה התקוטטו סין ויפן על השליטה באיי דיאויו, המכונים "איי המריבה" ונקראים ביפנית איי סנקאקו. לא פעם התקרבו ספינות של שתי המדינות זו לזו, בתקריות שכמעט הסתיימו באש והובילו למתיחות דיפלומטית חריפה, עד כדי השבת השגרירים.

בכמה סרטונים ששודרו בטלוויזיה, נראו הצוללות הסיניות בתמרון המדמה מלחמה, ובאחד מהם גם נראה שיגור טיל מהמים לאוויר. מומחים במערב סבורים שסין החלה לפתח את צי הצוללות הגרעיניות שלה ב-1973, ועשתה ניסוי ראשון בשיגור טילים ב-1989. ככל הנראה, סין מפעילה כיום עד חמש צוללות מתוצרת עצמית, המונעות בכור אטומי ונושאות טילים עם ראשי קרב גרעיניים.

לקריאה נוספת
מומחים בארה"ב: ישראל כבר אינה מייצרת פצצות גרעין
האחראי על הנשק הגרעיני בארה"ב הושעה בגלל הימורים
כדי לחמוק מהפילגש: מפקד צוללת גרעינית זייף את מותו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully