וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיזבאללה לא יקלוט נשק מאסד, הוא מפחד מישראל"

2.10.2013 / 19:34

גורם מדיני דחה את הטענות לפיהן אסד מבקש להבריח נשק כימי לארגון השיעי בלבנון, ואמר: "חיזאללה יודע שזה קו אדום". לדבריו, ישראל לא תהסס לסייע לאו"ם בעניין פירוק סוריה

צילום: אל מנאר, עריכה: יותם בן-דוד

צפו בנאום נסראללה שמכחיש כי בידי חיזבאללה נשק כימי

כלי תקשורת זרים מדווחים בשבועות האחרונים כי משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד עשוי להעביר נשק כימי לידי ארגון חיזבאללה בלבנון כדי להערים על המערב בכלל ועל פקחי האו"ם בפרט, זאת למרות התחייבותו להשמיד את הארסנל הכימי שברשותו. עם זאת, גורם מדיני בכיר בירושלים דחה היום (רביעי) את הפרסומים וטען כי חיזבאללה חושש מאוד לקלוט נשק כימי.

"הוא יודע שמבחינת ישראל זה קו אדום, ושצה"ל יגיב לכל אפשרות שכזו", אמר הגורם המדיני בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריו, כפי שכבר נטען על ידי גורמים שונים בישראל, אסד העביר רק רשימה חלקית של ארסנל הנשק שברשותו לגורמים הבינלאומיים. "אנחנו מחכים לפרסום הרשימה המלאה בעוד שבועיים, ואסור להסיר מעליו את הלחץ", אמר. הגורם הוסיף כי אם ישראל תידרש לסייע לפקחי האו"ם באמצעות מידע רלוונטי בעניין, "הנושא יישקל בכובד ראש".

יצוין כי לחיזבאללה, אין כמה יכולות הקשורות בשיגור נשק כימי, בהן אחסונו, ערבובו וטעינתו על ראשי קרב או על מטוסים. "חיזבאללה יודע שברגע שהוא ישים את ידו על נשק לא קונבנציונלי הוא עשוי למשוך את האש אליו ולא רק מהכיוון הישראלי", אמר הגורם והוסיף, "חיזבאללה מאותגר מאוד בחודש האחרון. לא רק התקפות בלתי פוסקות על כוחותיו בלבנון, אלא גם ניסיונות לחדור את שכבות ההגנה בשכונת הדאח'יה בביירות".

במערכת הביטחון מעריכים כי הארגון שעומד מאחורי ההתקפות על חיזבאללה הם גדודי עבדאללה עזאם, הארגון שאחראי לירי ארבע הרקטות לעבר ישראל בחודש אוגוסט. "שיגור הרקטות של פעילי עבדאללה עזאם לעבר ישראל לאחרונה נועד לגרור את צה"ל להגיב ולפגוע בחיזבאללה, אך ישראל לא נגררה לפרובוקציה הזו".

דובר צה"ל סירב להתייחס לעניין הסיוע המודיעיני לפקחי האו"ם בסוריה.

לקריאה נוספת:
סוריה: ”המורדים – טרוריסטים שאוכלים איברים”
מתחילת הלחימה: 300 פצועים סורים טופלו בישראל
מועצת הביטחון אישרה את פירוק סוריה מנשק כימי

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully