וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "המורדים – טרוריסטים שאוכלים איברים"

30.9.2013 / 19:08

שר החוץ מועלם נאם בעצרת האו"ם והשווה את מעשי האופוזיציה למתקפת ה-11/9: "איך מדינות שנפגעו מטרור תומכות בו בארצי?". לדבריו, ארצו תמלא את התחייבויותיה על הנשק הכימי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(נשיא סוריה אסד מתייחס להשמדת הנשק הכימי שברשותו, בשבוע שעבר)

אחרי שהתקיפה נגדה ירדה מהפרק והסכם לפירוקה מנשק כימי אושר במועצת הביטחון של האו"ם, סוריה מציגה את עמדתה מפני העולם. שר החוץ הסורי וואליד מועלם נאם אחר הצהריים (שני) בעצרת האו"ם בניו יורק, ותקף בחריפות את כוחות האופוזיציה הפועלים בארצו, שאותם כינה "טרוריסטים".

שר החוץ של סוריה וואליד אל-מועלם נואם בעצרת האו"ם. ניו יורק, 30 בספטמבר 2013. AP
"אי אפשר לסווג אותו כטרור מתון או טרור קיצוני". מועלם בעצרת האו"ם, אחר הצהריים/AP

מועלם השווה את מעשיהם של המורדים למתקפת הטרור שאירעה בארצות הברית ב-11/9, וטען כי טרוריסטים מלמעלה מ-83 מדינות מעורבים בהרג העם הסורי וחיילי הצבא. "תושבי ניו יורק היו עדים להרס שגורם הטרור ונכוו מאש הקיצונים ומשפיכות הדמים, בדומה לסבל שאנו מתמודדים אתו כעת בסוריה", אמר מועלם. הוא מתח ביקורת על מדינות המערב ובראשן ארצות הברית, ותהה: "איך יכולות מדינות שנפגעו מהטרור כמו זה שאנו סובלים ממנו בסוריה, לטעון כי הן נאבקות בטרור בכל העולם, כאשר הן תומכות בטרוריסטים בארצי?".

השר הסורי דחה את האפשרות שבארצו פועלים גם כוחות אופוזיציה מתונים: "הטענות על הימצאותם של חמושים מתונים וחמושים קיצונים הפכו לבדיחה רעה. המשמעות היחידה של טרור היא טרור. אי אפשר לסווג אותו כטרור מתון או טרור קיצוני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הרוצחים שולחים את האיברים למשפחות". המורד הסורי נוגס בריאתו של החייל/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד התייחס שר החוץ הסורי לסרטון וידאו שפורסם בחודש יוני האחרון, ובו נראה מורד סורי אוכל לב של חייל סורי. המורד עצמו אמר בראיון ל"טיימס" הבריטי כי מדובר בריאה ולא בלב. "המעשים האלה של רצח ואכילת לבבות אנושיים נראו על מסכי הטלוויזיה", אמר מועלם. "יש אזרחים חפים מפשע שטרוריסטים שמו את ראשם על הגריל, רק מכיוון שהם ערערו על האידיאולוגיה הקיצונית ולא הסכימו עם ההשקפה של אל-קאעדה". לדבריו, בארצו פועלים "רוצחים שמבתרים אנשים בעודם בחיים ושולחים את האיברים שלהם למשפחותיהם, רק מפני שהם הגנו על סוריה המאוחדת והחילונית".

על רקע החלטת מועצת הביטחון בסוף השבוע לאשר את ההסכם לסילוק הנשק הכימי של סוריה, הצהיר מועלם המשטר בראשותו של בשאר אסד מוכן למלא את התחייבויות באשר למאגרי הנשק שברשותו. עם זאת, הוא חזר על עמדת הממשל הסורי ולפיה המורדים הם שעשו שימוש בחומרים הרעילים. "טרוריסטים שהשתמשו בגזים רעילים בארצי קיבלו חומרים כימיים ממדינות באזור וממדינות מערביות שכולנו מכירים היטב".

לקריאה נוספת:
מועצת הביטחון אישרה את פירוק סוריה מנשק כימי
האו"ם: אחרי הטבח בדמשק, אסד השתמש בכימי עוד 3 פעמים
אסד: לא שולל האפשרות שארה"ב תתקוף בסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully