וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי המחקרים המשונים: האופרה שמאריכה חיי עכברים

טקס פרסי האיג נובל השנתי למחקרים ופעילויות המשונים ביותר העניק השנה את הפרס לצוות שניסה למגר את "מגפת כריתות הפין" בתאילנד ולמנהיג שאסר על מחיאות כפיים בציבור

צוות של חוקרים שגילו כי אנשים מאמינים שהם יותר מושכים לאחר שהם שותים אלכוהול הצליחו לגרוף את פרס ה"איג נובל" שהתקיים באוניברסיטת הרווארד עבור התגלית המשונה. החוקרים מצרפת ומארה"ב אישרו כי "אפקט משקפי הבירה", דרכם אנשים חושבים כי אחרים מושכים יותר – עובד גם על הדרך שאנשים תופשים את עצמם כשהם שתויים.

טקס פרסי האיג נובל באוניברסיטת הרווארד ספטמבר 2013. רויטרס
"אפקט משקפי הבירה" עובד גם על הדרך שאנשים תופשים את עצמם כשהם שתויים. מתוך טקס הענקת הפרסים/רויטרס

האיג נובל הוא טקס פרסים שנתי המוענק על מחקרים ופעילות בעשרה תחומים, "שבתחילה גרמו לך לצחוק, ואחר כך גרמו לך לחשוב", פרפרזה הומוריסטית לפרסי נובל. לזוכים יש בדיוק 60 שניות לנאום הזכייה שלהם, אחרת יורדו מהבמה בקריאות בוז של ילדה בת שמונה.

מדענים מאוניברסיטת טוקיו זכו בפרס הרפואה עבור מחקר שגילה כי עכברים שעברו השתלת לב שורדים זמן רב יותר אם האזינו לאופרה לה טרוויאטה של ורדי. עכברים אלה שרדו בממוצע 27 ימים לעומת עכברים שלא שמעו את האופרה, ששרדו כשבוע. העכברים שהאזינו לזמרת האירית אניה שרדו 11 ימים.

טקס פרסי האיג נובל באוניברסיטת הרווארד ספטמבר 2013. רויטרס
עכברים שעברו השתלת לב שורדים זמן רב יותר אם האזינו לאופרה לה טרוויאטה של ורדי. המדענים מאוניברסיטת טוקיו בנאום התודה/רויטרס

פרס האיג נובל לשלום הוענק לנשיא ולמשטרת בלארוס, על שאסרו על מחיאות כפיים בפומבי ואף עצרו אדם בעל יד אחת בגין ביצוע ה"עבירה". בפרס על בריאות הציבור זכו צוות תאילנדי שבשנת 1983 ניסה למגר את "מגפת כריתות הפין" שנשים ביצעו בבעליהן בשנות השבעים. עם זאת, סייגו במסקנותיהם, הטכניקה לא פועלת בקרב גברים שאבריהם נאכלו על ידי ברווז לאחר כריתתם.

בתחום הארכיאולוגיה זכה מחקר אשר בחן מה קורה למערכת העיכול של בני אדם לאחר שהם אוכלים חדף מת. בקטגוריית "הסתברות" זכו צוות מדענים מבריטניה שגילו כי פרות מסוגלות לעמוד יותר, ככל שנחו יותר. חוקרים אירופיים שזכו בקטגוריה הנחשקת "פיזיקה" גילו שבני אדם אכן יכולים ללכת על המים, ממש כמו ישו. עם זאת, זה יכול להתאפשר רק אם אותו אדם והאדם נמצאים על הירח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully