וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטפונות כבדים בקולורדו: 3 בני אדם נהרגו

14.9.2013 / 19:23

המבול הכבד שהחל לרדת ביום שני העלה על גדותיו נחלים לאורך הרי הרוקי והביא להצפות של מספר ערים. אלפי בני אדם פונו מבתיהם ונשיא ארה"ב אישר סיוע פדרלי לאזור מוכה האסון

הצפות כבדות שהחלו בחמישי בלילה (שעון ארה"ב) בקולורדו הביאו עד כה למותם של שלושה בני אדם. הגשמים הכבדים אף הפילו בניינים והציפו את הכבישים ואלפי בני אדם נאלצו לברוח לאזורים גבוהים יותר מחשש לחייהם, כך מסרו השלטונות. גופה אחת נמצאה בבניין שהתמוטט ליד העיר ג'יימסטאון. זוג נסחף עם מכוניתם לאחר שעצר צפונית לעיר. גופתו של הגבר התגלתה, אך אשתו עדיין נעדרת וקיים חשש לחייה, מסרה מפקדת משטרת בולדר היידי פרינטאפ. גופה שלישית של גבר נמצאה בעיר קולורדו ספרינגס.

המבול הכבד הציף את המרכזים העירוניים של מדינת קולורדו, המשתרעים לאורך 210 קילומטרים מפורט קולינס שבצפון על גבול ויומינג, ודרומה דרך הבירה דנבר עד לעיר קולורדו ספרינגס.

שיטפונות בקולורדו, ספטמבר 2013. רויטרס
המבול הכבד הציף את המרכזים העירוניים של מדינת קולורדו. כביש שקרס מהגשמים הכבדים/רויטרס

בעיר בולדר, המבול הגיע לשיא מאז 1940, ששחרר זרמים גואים בקניון בולדר שמעל העיר. הדבר גרם לפינויים של כ-4,000 תושבי המקום בין חמישי לשישי. "יש כל כך הרבה מים שמגיעים מהקניון, הם חייבים להגיע למקום כלשהו, ולצערנו הם מגיעים לתוך העיר", אמרה אשלי הרינג, דוברת משרד החירום של בולדר.

נחל בולדר, שזורם דרך ליבה של העיר, עלה על גדותיו והציף מגרשי חנה ורחובות, בעת שסירנות החלו להזהיר את התושבים. ערים אחרות הממוקמות לאורך הרי הרוקי צפונית לעיר דנבר נפגעו קשות אף הן.

אובמה אישר סיוע פדרלי

בעיר לונמונט, המרוחקת כ-23 קילומטרים מבולדר, נהר סט. וריין עלה על גדותיו ויצר מפלים ברחובות הראשיים, מה שהפך את התנועה בעיר לבלתי אפשרית. "העיר שלנו מחולקת לחלוטין" מההצפות, אמר שון לואיס, עוזר מנכ"ל העיריה. כ-7,000 בתים פונו והעיר פתחה שני מקלטי חירום לתושבים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שיטפונות בקולורדו, ספטמבר 2013. רויטרס
בית שנותר מבודד כתוצאה מהשיטפונות/רויטרס

נשיא ארה"ב ברק אובמה אישר בקשה לסיוע פדרלי לאזור מוכה האסון וקרנות חירום יועברו לרשויות כדי לסייע בפעולות החירום, כך מסר מושל קולורדו, ג'ון היקנלופר. גדודי המשמר הלאומי נשלחו עם ציוד חירום לעיר ליון, צפונית לבולדר, שנותקה לחלוטין מסביבתה בעת ההצפות. מחלקת התחבורה של קולורדו הודיעה כי תריסר כבישים מרכזיים בצפון מזרח קולורדו נותרו סגורים וניזוקו קשות מהצפות, מפולות בוץ ומפולות סלעים.

גשמי קיץ כבדים אינם יוצאי דופן בקולורדו, אך העוצמה ומשך הזמן של המבול שהחל ביום שני האחרון חסר תקדים. שירות החזאות הלאומי הודיע כי 31 סנטימטרים של גשם ירדו בעיר בולדר מאז ה-1 בספטמבר, ושברו שיא של 73 שנים לחודש זה.

לקריאה נוספת:
צפו: מפולת בוץ אדירה שטפה רכב, הנוסעים שרדו
תיעוד: אדם עומד על בניין בסין - ונסחף בשיטפון
הודו: 8 הרוגים בהתרסקות מסוק שסייע לנפגעי ההצפות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully