וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם לילדה חולת סרטן: חיסון הפוליו מסכן אותה

אם לבת 9 הסובלת מלוקמיה קראה למשרד הבריאות לצמצם את תקופת החיסון נגד הנגיף, כדי להקל על ילדים הסובלים ממערכת חיסונית חלשה. "כל מי שחוסן מהווה סיכון גדול עבורה"

צילום: דניאל בוק, שלומי גבאי, טל אנגלנדר; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

צפו: מבצע החיסון הארצי יצא לדרך

יעל אליהו אובדת עצות. בתה בת התשע הסובלת מסרטן הדם (לוקמיה), מצפה כבר שנתיים וחצי לשוב לספסל הלימודים, אך בעקבות מבצע החיסונים הנרחב שיזם משרד הבריאות למיגור נגיף הפוליו, כנראה שהיא תיאלץ להישאר בביתה בתחילת שנת הלימודים הקרובה. החיסון החי-מוחלש שניתן לילדי ישראל עלול לפגוע בה במיוחד, לאור העובדה שהמערכת החיסונית שלה חלשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ילד מתחסן נגד פוליו בדרום הארץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כל מי שחוסן מהווה סיכון גדול לילדה המתוקה שלי ולשאר החולים. ב-27 באוגוסט, כשכולם יילכו לבית הספר, הבנות שלי צריכות להישאר בבית עד שיימצא פתרון", כתבה אליהו בעמוד הפייסבוק שלה, ועוררה דיון ציבורי בנושא הטיפול בילדים הסובלים ממערכת חיסונית חלשה, בשל מחלה או טיפול רפואי. לדבריה, היא גילתה כי קיימת בנוסף בעיה בחיסון בתה בת החמש, כיוון שקרבתה לאחותה הסובלת מלוקמיה לאחר מתן החיסון, מסוכנת לבריאות האחות. "הבת הקטנה שלי עולה השנה לכיתה א' ואני לא יכולה לחסן אותה בחיסון חי-מוחלש, אלא רק במומת. גיליתי את זה במקרה, כאשר הגענו לטיפול במחלקה האונקולוגית בבית החולים שיבא בתל השומר. התעוררו אצלי שאלות בנוגע להמשך – מה יקרה בתחילת הלימודים, הבת שלי הרי לא תוכל לצאת מהבית לקניון או לסרט, או לארח את החברות שלנו אצלנו", סיפרה אליהו, תושבת ראשון לציון.

"לא לנתק את הילדים מחבריהם"

האם טוענת כי הרופא המטפל בבתה המליץ לה להרחיק אותה מילדים שחוסנו נגד פוליו במשך שבועיים בעוד שבטיפת חלב המליצו לה לבודד אותה במשך שישה שבועות. "החיסון חשוב", הדגישה אליהו, "אך צריך לדעתי לקצר את תקופת החיסון ולחסן את כולם בבת אחת – כך תהיה בקרה על המחוסנים. זה מה שאנחנו דורשים". האם המודאגת סיפרה כי הורים לילדים "אונקולוגים" סובלים מאותה בעיה. "זה מכעיס אותי שמסתירים מאתנו מידע". עד לקבלת הנחיות ברורות בנושא, אליהו אמרה כי היא לא תשלח את שתי בנותיה לבית הספר. "אם לא הייתי שואלת את השאלות הללו בבית החולים, לא הייתי מודעת לבעיה בכלל", הסבירה.

פרופסור אלי סומך, יו"ר איגוד רופאי הילדים ומנהל חטיבת הילדים בבית החולים וולפסון בחולון, הסביר בשיחה עם וואלה! חדשות כי מחמת הזהירות, "ניתנה הנחיה לפיה ילדים שמקבלים טיפול כימותרפי, או סובלים ממחלות המדכאות את המערכת החיסונית, לא יקבלו חיסון חי-מוחלש נגד נגיף הפוליו, ואף לא בני ביתם". פרופ' סומך אמר כי באיגוד רופאי הילדים ממליצים שלא לבודד את הילדים. "רובם רשאים ללכת לגן או לבית הספר כיוון שהם חוסנו מפני הפוליו לפני הטיפול במחלה שתקפה את גופם – ולכן רובם מחוסנים". לדבריו, ברוב המקרים אין בעיה שילדים חולי סרטן אשר המערכת החיסונית שלהם פגיעה יבואו במגע עם חבריהם המחוסנים, אך עליהם להישמע להוראות הרופא המטפל שלהם ולהקפיד על כללי היגיינה בסיסיים. "אנחנו לא רוצים שהם יתנתקו מסביבתם", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully