וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: אדם עומד על בניין בסין - ונסחף בשיטפון

בסרטון חובבים שהועלה לרשת ניתן לחזות באדם חסר אונים, העומד על מרפסת בניין כשמתחתיו גועשים זרמי מים עזים. בשלב מסויים, מכריע הסחף את יסודות המבנה, שקורס יחד עם האיש

צילום: רויטרס, סרטון חובבי שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

שיטפונות קשים במחוז סצ'ואן שבדרום מערב סין, שנגרמו עקב הגשמים העזים שיורדים בתקופה האחרונה במדינה, זורעים הרס, ממוטטים מבנים ואף גובים חיי אדם. בתיעוד שצולם לאחרונה במצלמת חובבים נראה אדם (המסומן בעיגול בסרטון), כשהוא עומד לכוד וחסר אונים על מרפסת ביתו ההרוס ומתפלל לעזרה. בסרטון ניתן לחזות בבירור ברגעי החרדה המצמררים של האיש, אשר מוכיחים מעל לכל ספק כיצד האפשרות היחידה שלו להימלט, היא אל תוך הסחף הגועש שמתחתיו.

כמו כן, צלמי הסרטון אובדי העצות אינם מסוגלים להושיט לו עזרה. כל שנותר להם הוא רק להביט בו, ולחזות ברגע הקשה בו המבנה עליו הוא עומד נכנע לסחף, וקורס יחד עימו. מצפייה בסרטון לא ניתן לקבוע בוודאות מה עלה בגורלו של האיש, אולם לאור התנאים הקשים ששררו במקום בעת האירוע, ניתן להעריך שלמרבה הצער סיכוייו להינצל לא היו גבוהים.

תיעוד: בית קורס בשיטפון - כשהדייר בתוכו. רויטרס
האדם חסר האונים על מרפסת הבניין/רויטרס

באירוע דומה שהתרחש לאחרונה בסין, ושלמרבה המזל הסתיים בצורה טובה, פועל באחד המפעלים במחוז סצ'ואן שבמערב המדינה היה לכוד במשך דקות ארוכות על הקרקע, ובכל רגע עלול היה להיסחף בזרם השיטפון שהיה סביבו. אולם, בשבריר השנייה בו נחלש הזרם, זרקו לו עוברי אורח חבל, וחילצו אותו.

עד עתה, למעלה ממאתיים מבנים קרסו בעקבות גל השיטפונות באזור סצ'ואן, ואלפי בני אדם פונו מבתיהם. אחת הבעיות העיקריות בכל נושא התמודדות האזרחים הסיניים עם השיטפונות, היא שברוב המקרים הצבא וכוחות ההצלה הסיניים נותרים חסרי אונים אל מול איתני הטבע, ואינם יכולים לסייע בחילוץ הלכודים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגע הקריסה של הבניין/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully