וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחות שלום? הטליבאן תקף את ארמון הנשיאות בקאבול

חמושים הגיעו לאחד משערי הארמון והחלו לירות ולזרוק רימונים לעבר הארמון, משרד ההגנה ומלון בו שוהים אנשי CIA. המתקפה אירעה ימים לאחר שהנשיא דחה יוזמת שלום אמריקנית

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

חמושים תקפו הבוקר (שלישי) את ארמון הנשיאות ובנייני הממשלה בקאבול, בירת אפגניסטן. למעלה משישה פיצוצים נשמעו מתוך הארמון בעוד שכוחות הביטחון פרצו פנימה – כך נמסר ממשרד ההגנה ומתחנת ה-CIA בעיר. המשטרה דיווחה כי כל התוקפים נהרגו והטליבאן לקח אחריות על המתקפה. התקרית התרחשה ימים בודדים לאחר שנשיא אפגניסטן חמיד קראזי הביע התנגדות לשיחות השלום ביוזמה אמריקנית עם הטליבאן. לדבריו, הגוף הממשלתי שאמור להוביל את מאמצי השלום לא ייקח חלק בשיחות אלא אם הם יובילו אותן.

המתקפה בסמוך לארמון הנשיאות החלה בשעות הבוקר, אז הגיעו החמושים לשער המזרחי של הארמון, כמה מאות מטרים מהבניין עצמו. עשרות עיתונאים המתינו במקום למסיבת עיתונאים עם הנשיא, שהייתה אמורה להתקיים כשעתיים מאוחר יותר. עיתונאי ה-BBC שנכח במקום סיפר כי העיתונאים נאלצו למצוא מחסה מהירי. עדיין לא ברור אם הנשיא היה בארמון בשעת המתקפה ואזור הארמון נחסם.

מתקפה על ארמון הנשיאות באפגניסטן. רויטרס
עשן עולה מארמון הנשיאות, הבוקר/רויטרס

הממשלה טרם הגיבה לאירוע, אך דובר הטליבאן מסר כי "מספר קדושים תקפו את ארמון הנשיאות, משרד ההגנה ובית מלון אריאנה". בית המלון ידוע כמקום משכנם של ה-CIA במדינה. מפקד המשטרה בקאבול סיפר כי הושגה שליטה על המתקפה לאחר פחות משעתיים מהרגע שנורתה הירייה הראשונה. לדבריו, הם חושדים כי היו ארבעה תוקפים שהשתמשו באשרות מזויפות כדי לעבור את המחסום לארמון. החמושים עשו דרכם לבניין סמוך ונהרגו.

כוחות צבא אפגניסטן קיבלו בדיוק לפני שבוע בחזרה באופן רשמי את סמכויות ביטחון המדינה מכוחות נאט"ו, לאחר השלמת תהליך שהחל בשנת 2011. הנשיא קרזאי הכריז על השלמת המהלך בטקס בו הועברה הסמכות מכוחות נאט"ו על 95 מחוזות הנותרים עליהם היו מופקדים בחזרה לאפגניסטן. זו הייתה הפעם הראשונה מאז נסיגת הכוחות הסובייטיים בשנת 1989 שהביטחון ברחבי הארץ הושם באחריות הכוחות בראשות ממשלת אפגניסטן. מספר כוחות הביטחון האפגניים גדל בהדרגה בשש השנים האחרונות מפחות מ-40 אלף בני אדם לכמעט 350 אלף היום. עם זאת, ככל שלקח יותר אחריות על ביטחון המדינה, ספג הצבא האפגני עלייה חדה במספר הנפגעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully