וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונג קונג: המדליף האמריקני סנודן עזב את שטחנו

הממשל בעיר אישר שהמדליף האמריקני עזב את דירת המסתור שלו בהונג קונג וצפוי להגיע לרוסיה אחר הצהריים. ייתכן שמשם ימשיך ליעד אחר. אמש נודע כי ארה"ב ביקשה להסגירו

אדוארד סנודן, המדליף האמריקני שחשף את מערכת המעקב האלקטרונית "פריזם", עזב את דירת המחבוא שלו בהונג קונג, ועזב למוסקבה בטיסה אזרחית. כך דיווח הבוקר (ראשון) העיתון סאות צ'יינה מורנינג פוסט, הרואה אור בהונג קונג בשפה האנגלית.

מאוחר יותר אישר הממשל המקומי את הדיווח. "סנודן יצא את הונג קונג באופן חוקי ועצמאי", מסר דובר הממשל, "בקשת ההסגרה של ארה"ב לא ענתה על כל התנאים החוקיים שאנו מציבים".

בעיתון נכתב כי, סנודן - לשעבר עובד קבלן של הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) ועובד בסי-איי-איי - המריא מהונג קונג הבוקר וצפוי לנחות בנמל התעופה הבינלאומי של מוסקבה אחר הצהריים. העיתון דיווח כי הוא נמצא בטיסת אירופלוט SU213. ייתכן שהוא מתכוון להמשיך ממוסקבה לאיסלנד או לאקוודור.סוכנות ידיעות רוסית דיווחה כי בידיו כרטיס המשך לקובה או לוונצואלה.

לאחרונה אמרה לשכתו של הנשיא פוטין כי היא תשקול בקשה למקלט עבור סנודן, ואילו גורם אנונימי מסר דרך אתר אתר ההדלפות ויקיליקס כי גם איסלנד מוכנה לנקוט צעד דומה. אקוודור מעניקה למייסד ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', מקלט מדיני בשגרירותה בלונדון זה יותר משנה.

השגרירות הרוסית בבייג'ינג לא הגיבה לדיווח, וכך גם הקונסוליה הרוסית.

נתיב הבריחה האפשרי

סנודן עזב את ביתו בהוואי ב-20 במאי להונג קונג כדי להתראיין משם לעיתון הגרדיאן הבריטי. אמש נודע כי ארצות הברית האשימה אותו בחשאי בריגול, ופנתה לרשויות בהונג קונג בבקשה להסגירו.

בראיון שפורסם בסוף השבוע אמר סנודן כי ארה"ב אספה מידע מחברות סלולר בסין וכי היא פרצה למחשבים של אוניברסיטאות בהונג קונג. אמש חשף הגרדיאן, בהתבסס על ראיונות עם סנודן, כי סוכנות הביון הבריטית (GCHQ) אספה ואגרה כמויות ענק של תכתובות מייל והודעות פייסבוק, וחלקה את המידע עם הרשויות בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully