וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין ורוסיה נגד ישראל: ההפצצה בסוריה תגרום להסלמה

בזמן ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בסין, הודיעה בייג'ינג כי היא "מתנגדת לשימוש בכוח צבאי". מוסקבה: חוששים מהכשרת דעת הקהל העולמית לקראת התערבות מזוינת בסוריה

צילום: לע"מ, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל

ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בסין לא מונע מהמדינה למתוח ביקורת על ישראל, בגין ההפצצה בסוריה המיוחסת לה. דוברת משרד החוץ הסיני, הואה צ'וניינג, אמרה בצהריים (שני) כי סין "מתנגדת לשימוש בכוח צבאי, ומאמינה שיש לכבד את הריבונות של כל מדינה באשר היא". הואה אמרה כי "סין קוראת לכל הצדדים להימנע מצעדים שיסלימו את המתיחות באזור".

נתניהו נחת אמש בשנגחאי, וביום רביעי צפוי לבוא לבייג'ינג. היום הגיע לבירה הסינית יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ונפגש עם הנשיא הטרי שי ג'ין-פינג. שי הפציר באבו מאזן לקיים שיחות שלום עם ישראל, ואמר כי בייג'ינג "רואה צורך בהקמת מדינה פלסטינית עצמאית במקביל לשמירה מלאה על ביטחונה של ישראל". משרד החוץ הסיני הודיע כי הוא "מוכן לסייע" לאבו מאזן ולנתניהו להיפגש בבייג'ינג, אם השניים יחפצו בכך.

נשיא סין שי ג'ין-פינג עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בייג'ינג, מאי 2013. רויטרס
נשיא סין שי ג'ין-פינג עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, הבוקר/רויטרס

מוקדם יותר היום, הגיבה גם רוסיה לראשונה לדיווחים על ההפצצה הישראלית בסוריה בתאריכים 3 ו-5 במאי. דובר משרד החוץ, אלכנסדר לוקשביץ', אמר כי מוסקבה חוששת שהתקיפה תגביר את הסיכויים להתערבות צבאית חיצונית בסוריה. "אנו מודאגים מהסימנים המעידים על הכשרת דעת הקהל העולמית להתערבות מזוינת במשבר הפנימי המתמשך בסוריה", אמר. דובר משרד החוץ הרוסי הוסיף כי חלק מהחשש הזה נובע מהדיווחים הגוברים על שימוש, לכאורה, בנשק כימי במלחמת האזרחים בסוריה.

אמש הודיע צוות חוקרים עצמאי של האו"ם כי אנישו אספו עדויות, לפיהן דווקא המורדים בסוריה עשו שימוש בגז עצבים מסוג סארין. צוות החוקרים, שבחן עדויות של פצועים במלחמת האזרחים בסוריה ושל רופאים שטיפלו בהם, הוסיף כי טרם עלו הוכחות כי משטר אסד ונאמניו עשו שימוש בנשק כימי. זאת, בניגוד להערכות שהשמיעו בתקופה האחרונה ישראל וארצות הברית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully