וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לפוטין: "מודאג מהנשק הכימי בסוריה"

בעוד שהאו"ם מוסיף לחקור את הטענות שנעשה שימוש בנשק כימי בסוריה, הביע אובמה דאגה בפני מקבילו הרוסי. השניים החליטו כי הם ושרי החוץ של המדינות יוסיפו לדון יחד בעניין

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הדגיש את דאגתו מהנשק הכימי בסוריה בשיחת טלפון עם מקבילו הרוסי, ולדימיר פוטין – כך נמסר אמש (שני) מהבית הלבן. ארה"ב מוסיפה לחקור את הטענות שהועלו לאחרונה לפיהן משטרו של בשאר אסד עשה שימוש בנשק כימי – בו גז העצבים סארין – נגד כוחות המורדים במדינה.

ברק אובמה, ולדימיר פוטין. ג'רוזלם פוסט, רויטרס
הבטיחו להמשיך ולשוחח בנושא הנשק הכימי. אובמה ופוטין/רויטרס, ג'רוזלם פוסט

"הנשיא אובמה והנשיא פוטין דנו במצב בסוריה, והנשיא אובמה העלה את חששו מפני הנשק הכימי במדינה", נכתב בהצהרת הבית הלבן. שני המנהיגים הסכימו להמשיך לשוחח בנושא וכי שרי החוץ האמריקני והרוסי, ג'ון קרי וסרגיי לברוב, ידנו אף הם בנושא. אובמה ופוטין יפגשו בחודשים הקרובים פעמיים - בחודש יוני הקרוב בוועידת G8 שתתקיים בצפון אירלנד ובספטמבר, בכינוס שיתקיים ברוסיה.

חקירת האו"ם קיבלה "דחיפה" מהקהילה הבינלאומית

בתוך כך, מזכ"ל האו"ם, באן קי מון אמר אתמול כי חוקרים אוספים ומנתחים מידע הזמין להם בנוגע לכל שימוש, לכאורה, בנשק כימי בסוריה. עם זאת, נדרשת גישה למדינה, שהיא חיונית "לחקירה אמינה ומקיפה". צוות החקירה של האו"ם קיבל "דחיפה" לאחר שבשבוע שעבר דווח בישראל, בארה"ב ובבריטניה כי יש ראיות לשימוש בגז סארין.

אובמה הזהיר את אסד כי שימוש או שינוע של נשק כימי עלול להביא לתוצאות קשות, דברים שהתפרשו בין היתר על ידי רבים כרמיזה לפעולה צבאית אמריקנית אפשרית בסוריה. עם זאת, אובמה הדגיש מספר פעמים את הצורך בחקירה מקיפה של האו"ם בסוריה לפני שידונו הצעדים שיש לנקוט בהם. צוות האו"ם, בראשות המדען השוודי אק סלסטורם בוחן אם נעשה שימוש בנשק כימי, ולא מי עשה בו שימוש.

הממשלה הסורית והאופוזיציה במדינה האשימו זו את זו בשימוש בנשק כימי בחלב בחודש מרץ האחרון, ובחומס בחודש דצמבר. סוריה דרשה כי צוות החקירה של האו"ם יבחן רק את התקיפה בחלב, אך באן דרש את חקירת שני המקרים. משטר אסד מכחיש כי עשה שימוש בנשק כימי במהלך מלחמת האזרחים בשנתיים האחרונות, בה נהרגו עד כה למעלה מ-70 אלף בני אדם. "אני שוב קורא לרשויות בסוריה לאפשר לנו להמשיך בחקירה ללא עיכובים נוספים וללא תנאים מוקדמים".

(עדכון ראשון: 23:00)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully