וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר: "סוריה החלה בהעברת נשק כימי לחיזבאללה"

29.4.2013 / 20:03

בראיון לסוכנות AP התריע חבר ועדת החוץ והביטחון ושר הביטחון לשעבר כי "תהליך העברת הנשק כבר החל". "לא הייתי שולל הכנה של תכנית ישראלית לפעולה, מדובר באנשים מטורפים"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

לחימה באזור דמשק, בסוף השבוע

חבר הכנסת בנימין (פואד) בן אליעזר (העבודה), חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, התייחס היום (שני) לחשש מפני זליגת נשק כימי לגורמים עוינים לישראל, ואמר כי הוא סבור שסוריה החלה להעביר נשק כימי לידיו של ארגון חיזבאללה. בראיון לסוכנות הידיעות AP אמר בן אליעזר, בעבר שר הביטחון, כי "תהליך ההעברה של הנשק מסוריה לחיזבאללה החל", אך סירב להרחיב בנושא. בלשכתו של בן אליעזר וכן בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לדברים.

נסראללה הגיע לאירן לטיפול במחלת הסרטן. רויטרס
"טרוריסטים שלא יהססו להשתמש בנשק מחר בבוקר". מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה/רויטרס

עוד אמר בן אליעזר בראיון כי הוא "נדהם משתיקת העולם" בנוגע לנעשה בסוריה, וכי על הקהילייה הבינלאומית להתערב ולשים סוף לשפיכות הדמים במלחמת האזרחים במדינה. הוא הוסיף כי ישראל צריכה לשקול פעולה אם לא תהיה התערבות בינלאומית. "לא הייתי שולל הכנה של תכנית ישראלית לפעולה אם העולם ימשיך לשתוק והנשק ימשיך לזרום לחיזבאללה. מדובר באנשים מטורפים, טרוריסטים שלא יהססו להשתמש בו מחר בבוקר".

מוקדם יותר היום אמר גורם מדיני בכיר כי המידע על שימוש בנשק כימי בסוריה מבוסס ומוצק. "לא מדובר פה בהערכות מודיעיניות לגבי שימוש בנשק כימי אלא בהוכחות, ואפילו מעבר לכך", טען. "יש חומר גלם כבד לגבי שימוש שעשה צבא אסד בנשק כימי. זה ידוע לכל סוכנויות הביון, כל גורמי המודיעין עודכנו. לאף אחד אין פקפוק או ספקות בנושא". עוד הוסיף הגורם כי "אחת הסכנות המרכזיות מבחינתנו היא זליגת הנשק בסוריה לחיזבאללה וללבנון, כמו גם זליגה לארגוני טרור שמנסים להגיע לגבול. האפשרות שהם יקבלו נשק כימי או קונבנציונלי שמעולם לא היה ברשותם משליכה על מדינת ישראל".

אתמול הזהיר הרמטכ"ל הבריטי, גנרל דיוויד ריצ'רדס, כי יידרש כוח צבאי "עצום" לפעולה צבאית בסוריה בתגובה על שימוש בנשק הכימי. לפי דיווח ב"סאנדיי טיימס" ריצ'רדס הביע חשש מעוצמתן של סוללות ההגנה האווירית של סוריה. בשיחה עם קציניו, אמר הרמטכ"ל הבריטי כי יש לשקול היטב אם שימוש נקודתי בנשק כימי אכן מהווה עילה להתערבות בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully