וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איבדו גובה: מטפסי הרים התקוטטו על האוורסט

שלושה מטפסים אירופים מצאו עצמם במרכזה של קטטה אלימה לא הרחק מהפסגה הגבוהה בעולם. מטפסים נפאלים זעמו לאחר שלטענתם אלה פגעו בהם בקרח שנפל והתנפלו על אוהלם באבנים

אולי היה משהו באוויר הדליל: גורמים רשמיים בנפאל חוקרים מה גרם לקטטה אלימה בין שלושה מטפסים זרים למדריכים מקומיים. אחד מהמטפסים תיאר מחזה "מזעזע" בעוד ששני מטפסי הרים אירופים ידועים התאבקו עם המדריכים הנפאלים בקטטה הגבוהה בעולם. אולי סטק, אזרח צרפתי המחזיק בשיאי טיפוס וסיימון מורו האיטלקי, אשר טיפס לפסגת האוורסט כבר ארבע פעמים, הגיעו לגובה של 7,470 מטרים כשהקטטה פרצה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המטפסים ניסו להגיע לפסגה, גובה של 8,848 מטרים. האוורסט/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד ראייה אמריקני סיפר לסוכנות הידיעות AFP כי סטק, מורו וצלם בריטי בשם ג'ונתן גריפית נתבקשו להמתין בעוד קבוצת הנפאלים חיזקו כמה חבלים. לדבריו, המטפסים האירופים שניסו להגיע לפסגה (גובה של 8,848 מטרים) במסלול "שאינו ידוע" בלי אספקה או חמצן, התעלמו מבקשת המדריכים המקומיים שלא לעשות זאת והמשיכו בדרכם. "הם אמרו למטפסים לא לטפס מעליהם בזמן שהם מתקנים את החבלים אבל הם עשו זאת בכל מקרה. קרח נפל על אחד המקומיים, וזה הכעיס אותו מאוד", סיפר עד הראייה.

מאוחר יותר באותו היום קבוצת האזרחים הנפאלים הסתערה על האוהל של המטפסים האירופים ורגמה אותו באבנים עד שהשלושה יצאו ממנו. הוויכוח רועש הפך אלים ואגרופים התעופפו באוויר הדליל. "היה מפחיד לצפות בזה – הם כמעט מתו", סיפר עד הראייה. מורו תיאר את האירוע באתר שלו וסיפר כי "מאוד לא סביר" כי קרח נפל כתוצאה ממשהו שהקבוצה שלו עשתה. לדבריו, הוא הותקף על ידי "אספסוף בלתי ניתן שליטה": "הם הפכו מיד למאוד אגרסיביים ולא רק הכו בנו באגרופים ובעטו בנו, הם גם השליכו עלינו אבנים". המשטרה הגיעה לסביבת ההר הגבוה לחקור את האירוע ולנסות ולגשר בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully