וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "צפון קוריאה עלולה לשגר טיל בכל רגע"

מקור בכיר בוושינטון אמר כי צפון קוריאה השלימה את ההכנות האחרונות לניסוי טילים. בארה"ב טוענים כי תוך רגעים ספורים מהמראת הטילים שלהם ניתן יהיה לחשב את מסלולם

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, יאיר דניאל

ממשל אובמה מאמין שצפון קוריאה השלימה את ההכנות האחרונות לשיגור טיל בליסטי, ועשויה לפעול בכל רגע. לדברי פקיד בכיר בוושינגטון שצוטט אמש (שלישי) ברשת סי-אן-אן, פיונגיאנג כבר הטעינה טיל אחד או יותר למשגרים ניידים, ועלולה לשגרם ללא מתן ההתרעה ההכרחית לכלי הטיס באזור ולמטוסים בשמי המדינה.

סוכנות הידיעות הדרום-קוריאנית "יונאפ" דיווחה הלילה (רביעי) כי לאור המתיחות בחצי האי קוריאה, העלו ארצות הברית ודרום קוריאה את רמת הכוננות של הכוחות שלהן באזור. על פי הדיווח, הכוננות הועלתה לרמה 2 מתוך 4, המצביעה על קיומו של איום. גורם צבאי בדרום קוריאה מסר כי אנשי יחידות המודיעין העוקבים אחר הנעשה בשכנה מצפון תוגברו בכוח אדם נוסף נוכח האיום. לפי מידע מודיעיני, המתבסס על ניתוח תצלומי לוויין, המשגרים נמצאים במרכז החוף המזרחי של צפון קוריאה. הטילים בשני המשגרים, הממוקמים כ-15 קילומטרים אל תוך היבשה, כבר הוטענו לפי הדיווחים בדלק נוזלי.

המשבר בקוריאה - כותרות נוספות
האיום מצפון קוריאה: אותו תסריט, שחקנים חדשים
גרעין הדאגות: הסיבות לחשש הישראלי מהמשבר בקוריאה
דו"ח מודיעין: ייתכן שיגור טיל מקוריאה בימים הקרובים

טילי פטריוט של צבא ארה"ב ליד סיאול, דרום קוריאה. רויטרס
טילי פטריוט של צבא ארה"ב פרוסים ליד סיאול, השבוע/רויטרס

בארה"ב טוענים כי תוך רגעים ספורים מהמראת הטילים שלהם ניתן יהיה לחשב את מסלולם ולהחליט אם יש צורך ליירטם, בין השאר באמצעות הסוללות המוצבות ביפן או באמצעים אחרים. בשל המתיחות באזור, הציבה יפן היום שלוש סוללות פטריוט להגנה מפני טילים במיקומים שונים סביב הבירה טוקיו.

מוקדם יותר היום הזהירה צפון קוריאה את האזרחים הזרים השוהים בדרום קוריאה, וקראה להם להתפנות משם כדי לא להיפגע אם תפרוץ מלחמה. "אנחנו לא רוצים לגרום נזק לזרים בדרום קוריאה, שם יכולה לפרוץ מלחמה", צוטט גורם מדיני בסוכנות הידיעות הקוריאנית.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג-און, צופה בשיגור טיל לחלל. דצמבר 2012. רויטרס
שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, מביט בשיגור טיל לחלל בשנה שעברה/רויטרס

בתחילת השבוע העריכה סיאול כי צפון קוריאה עשויה לבצע ניסוי טילים סמוך ל-10 באפריל. בהודעה שפרסם "הבית הכחול", משרדה של הנשיאה פארק ג'ן-הייאה, נאמר כי סיאול נמצאת "בכוננות צבאית", לקראת התאריך האחרון שנתנה פיונגיאנג לפינוי הדיפלומטים הזרים משטחה ולסגירת אזור התעשייה המשותף בפארק "קאסונג".

ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, הגנרל מרטין דמפסי, ציין שני מועדים נוספים שצפון קוריאה עלולה לנצל להפגנת שרירים: יום הולדתו של מייסד האומה המנוח, קים איל-סונג, ב-15 באפריל, ויום החג לרגל הקמת הצבא ב-25 באפריל. במקביל, ביטל מפקד הכוחות האמריקניים בדרום קוריאה את צאתו לוושינגטון לעדות מתכוננת בקונגרס, והודיע כי הוא נשאר באזור בשל המתיחות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עדכון ראשון: 23:57

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully