וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: התאבד הנאשם העיקרי באונס הקבוצתי בבירה

11.3.2013 / 4:24

ראם סינג, נהג האוטובוס שבו הוכתה ונאנסה הסטודנטית הצעירה ואז הושלכה ממנו, התאבד בתלייה בבית הכלא. אחיה של הקורבן: "אני לא שמח, רציתי שהוא יוצא להורג, בפומבי"

ראם סינג, הנאשם המרכזי באונס הסטודנטית בת ה-23 בניו דלהי בחודש דצמבר האחרון, שהצית מחאה עממית נרחבת, שם הלילה (שני) קץ לחייו בתלייה בבית הסוהר טיהאר שבו היה כלוא. לפי דיווח של הטלוויזיה ההודית, סינג תלה עצמו בשעה 5:00 לפנות בוקר (שעון הודו). אחד הסוהרים שהבחין בו הבהיל אותו לבית החולים שבמקום, אך עם הגעתו נקבע מותו. גופתו הועברה לנתיחה שלאחר המוות.

הפגנות מחאה בהודו ב עקבות מותה של קורבן האונס הקבוצתי, 29 בדצמבר 2012. רויטרס
הפגנות מחאה בבירה ניו דלהי לאחר מות הנאנסת/רויטרס

היום היה אמור סינג להיות מובא לדיון בפני שופט. בהודו כבר החלו להטיל ספק ברמת האבטחה בבית הכלא, שנחשב לשמור ומאובטח. רשויות הכלא הודיעו הבוקר כי חמשת הנאשמים האחרים, שלא דיברו והתכנסו בתוך עצמם בשעות האחרונות, הושמו תחת "השגחת התאבדות".

אחיה של קורבן האונס הגיב להתאבדותו של סינג: "הוא ידע שהוא ימות בכל מקרה מכיוון שהיה לנו – ועדיין יש לנו – תיק רציני נגדו". הוא הוסיף כי "אני לא שמח לשמוע את הבשורות שהוא הרג את עצמו כי רציתי שהוא יוצא להורג, בפומבי. העובדה שהוא מת בתנאים שלו אינה הוגנת. אבל, ובכן, אחד פחות. נקווה שהיתר ימתינו לגזר דין המוות שלהם".

סינג, אחד משישה נאשמים באונס האכזרי, הוא שנהג באוטובוס שבו נאנסה הצעירה, שמתה ב-29 בדצמבר בבית החולים "מאונט אליזבת'" שבו אושפזה בסינגפור. סינג נעצר יחד עם אחיו מוקש ועוד ארבעה, אחד מהם קטין, שעות ספורות לאחר המעשה. סינג והנאשמים האחרים נאלצו להתמודד בין כתלי בית הסוהר גם עם זעמם של אסירים אחרים ששמעו על האונס.

משפטם של חמישה גברים המואשמים ברצח ובאונס סטודנטית הודית. בית המשפט המחוזי, ניו דלהי. 7 בינואר 2013. רויטרס
הנאשמים מובלים בניידת משטרתית בחודש ינואר/רויטרס

האונס אירע באמצע חודש דצמבר האחרון. הסטודנטית, שעלתה לאוטובוס יחד עם בן זוגה, הוכתה באכזריות, נאנסה על ידי כמה גברים במשך שעה ואז והושלכה באמצע הנסיעה בניו דלהי. בימים שלאחר המקרה הידרדר מצבה הרפואי, והיא הוטסה לסינגפור למטרת טיפול רפואי. יומיים אחר כך מתה מפצעיה. גופתה הובאה להודו, שם נשרפה.

לאחר היוודע דבר מותה של הצעירה, נאספו המוני מפגינים בבירה ניו דלהי בדרישה למצות את הדין עם הנאשמים. ראש ממשלת הודו, מנמוהן סינג, אמר בעקבות מותה כי הוא חש עצב עמוק והתחייב להפוך את סערת הרגשות שהתחוללה במדינה לצעדים ממשיים. בהודעה שפורסמה אמר סינג כי האונס יצר "רגשות ואנרגיות" בקרב הודים צעירים המחפשים שינוי בחברה. "זו תהיה הצהרת כבוד אמיתית לזיכרון שלה אם נהיה מסוגלים לתעל את הרגשות והאנרגיות למסלול בונה של פעולה", אמר סינג.

ילדה מדליקה נרות לזכרה של קורבן האונס מהודו. רויטרס
מדילים נרות לזכר הקורבן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully