וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זיגייר נמצא תלוי במקלחת בתאו כשסדין רטוב סביב צווארו"

גלעד גרוסמן

19.2.2013 / 14:39

חקירת נסיבות מותו של "האסיר X" הותרה חלקית לפרסום, וממנה עולה כי קיים חשד לרשלנות מצד גורמים בשב"ס. גופתו נמצאה בתאו, כשסדין קשר את צווארו לחלון תא השירותים

צילום: רשת ABC האוסטרלית, עריכה: יותם בן דוד

בית משפט השלום בראשון לציון התיר היום (שלישי) לפרסם חלקית את חקירת נסיבות מותו של בן זיגייר בתאו בכלא איילון. "חקירת מותו המצער של המנוח", נכתב, "העלתה כי קיימות ראיות לכאורה לכך שמחדלי גורמים שונים בשב"ס גרמו את מותו". עם זאת, לצד החשד לרשלנות, צוין כי מותו של זיגייר לא נגרם על ידי התערבות גורם חיצוני. זיגייר, כך הותר לפרסום, נמצא בתאו תלוי במקלחת, כשעל צווארו כרוך סדין רטוב הקשור לחלון תא השירותים. הדברים פורסמו לאור פניית ערוץ 10 לבית משפט השלום בראשון לציון, להתיר לפרסום את דו"ח חקירת נסיבות המוות של זיגייר.

מסמך - צמצום איסור הפרסום בפרשה, ובו הדו"ח על ההתאבדות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד עולה מהחקירה, כי "חומר הראיות מלמד כי כל אנשי שב"ס שתפקדו במשמרת בעת האירוע האובדני, עבדו בכוונה מלאה לקיים משימותיהם, ואולם עובדה היא כי משימות הפיקוח על המנוח, על פי ההוראות הידועות, לא קוימו".

עורכי דינם של בני משפחתו של זיגייר, עורכי הדין רועי בלכר, בועז בן צור ומשה מזור, אמרו בעקבות הפרסום כי "ההחלטה המפורטת והמנומקת של נשיאת בית משפט השלום בראשון לציון, דפנה בלטמן-קדראי, מדברת בעד עצמה. מטבע הדברים, חלקים בהחלטה נותרו חסויים כדי לא לשבש את חקירתם של הגורמים הרלוונטיים. אין ספק בלבנו כי נוכח החלטתה הברורה של השופטת והממצאים הנוספים שיתבררו בתום החקירה ינקטו היועץ המשפטי ופרקליט המדינה את כל האמצעים המתחייבים על מנת שטרגדיה כזאת לא תחזור על עצמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

שב"ס: "בודקים את ההיבטים השונים"

משב"ס נמסר כי "שירות בתי הסוהר מודע לגודל האחריות המוטלת על כתפיו בשמירה על חייו של כל אסיר ועצור באשר הוא. לאור זאת מייחס הארגון חשיבות רבה להתמודדות עם סוגיית האובדנות בקרב המוחזקים במתקני הכליאה. בשנים האחרונות נקט שב"ס מגוון פעולות חדשניות ומאומצות שצמצמו את מספר המתאבדים בצורה דרסטית. החלטת כבוד נשיאת בתי המשפט מחוז המרכז בתיק, כפי שהותרה לפרסום, נלמדת על היבטיה השונים".

הבוקר דווח כי שר החוץ האוסטרלי לשעבר, אלכסנדר דונר, סבור כי ההאשמות שיוחסו לבן זיגייר-אלון הן חמורות יותר מאשר מסירת מידע לשירות הביטחון האוסטרלי. דונר, שהיה שר החוץ במחצית השנייה של העשור הקודם, אמר את הדברים בראיון לתחנת רדיו אוסטרלית. הוא ציין בדבריו: "אני לא מאמין שההאשמות נגדו נוגעות לדברים שנאמרו לשירות הביטחון. אני סבור שהן חייבות להיות חמורות יותר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העביר מידע על מבצע סודי באיטליה? זיגייר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול דיווחה רשת ABC האוסטרלית כי זיגייר, המכונה "האסיר X", נעצר על ידי מפעיליו בישראל מכיוון שכוחות הביטחון חשדו שהוא מסר לאוסטרלים מידע על פעילויות המוסד. אותה רשת היא שפרסמה בשבוע שעבר את התחקיר שחשף את מותו של זיגייר, שהיה עצור בבית הכלא איילון. לפי הפרסום, זייגיר נפגש עם אנשי סוכנות הביון האוסטרלית (ASIO) ומסר להם מידע מקיף ונרחב על אודות פעילות המוסד, כולל לגבי "מבצע סודי ביותר באיטליה שתוכנן במשך שנים". בין היתר דיווחה הרשת כי זייגיר הגיש בעבר בקשה לקבלת אשרת עבודה לאיטליה. בשבוע שעבר דווח ב"גרדיאן" הבריטי כי זייגיר ניהל עבור המוסד חברת קש שפעלה באירופה, ושמכרה ציוד אלקטרוני לאירן.

אתמול דווחה רשת אי-בי-סי האוסטרלית כי בן זייגיר נעצר על ידי מפעיליו בישראל מכיוון שכוחות הביטחון חשדו שהוא מסר לאוסטרלים מידע על פעילויות המוסד. לפי הפרסום, זייגיר נפגש עם אנשי סוכנות הביון האוסטרלית (ASIO) ומסר להם מידע מקיף ונרחב על אודות פעילות המוסד, כולל לגבי "מבצע סודי ביותר באיטליה שתוכנן במשך שנים". בין היתר דיווחה הרשת כי זייגיר הגיש בעבר בקשה לקבלת אשרת עבודה לאיטליה. בשבוע שעבר דווח ב"גרדיאן" הבריטי כי זייגיר ניהל עבור המוסד חברת קש שפעלה באירופה, ושמכרה ציוד אלקטרוני לאירן.

בשבוע שעבר דיווחה סוכנות הידיעות האוסטרלית "פיירפקס" כי גורמי ביטחון רשמיים במדינה חשדו שזיגייר עמד לחשוף בפני רשויות הביטחון בקנברה, או בפני אמצעי התקשורת המקומיים, את שיטות הפעולה של המודיעין הישראלי, ואת דרך השימוש שעושה לכאורה המוסד הישראלי בדרכונים אוסטרלים בפעולותיו במדינות זרות. משום כך, לדברי אותם גורמים עלומי שם, הוא נעצר ונכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully