וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדען אירני נכח בניסוי הגרעיני של צפון קוריאה"

על פי דיווח של הסנדיי טיימס, המדען ידוע כמי שהופקד על פיתוח ראש נפץ לטילים בליסטיים, לפי מודל צפון קוריאני. עוד עולה כי המדען מיעט לצאת מאירן מחשש כי יתנקשו בחייו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בכתבה על הניסוי מהשבוע שעבר)

גורמי מודיעין במערב מעריכים כי מדען אירני מוביל היה נוכח במהלך הניסוי הגרעיני, השלישי במספר, שערכה צפון קוריאה בשבוע שעבר, כך דיווח הבוקר (ראשון) "הסנדיי טיימס". עוד עולה כי המדען, מוחסן פחריזדה-מחבדי, מיעט לצאת את גבולות אירן מחשש לחייו, בעקבות התנקשויות במדעני גרעין אירנים, אשר לדברי המשטר בטהרן בוצעו על ידי המוסד הישראלי. כמו כן, פחריזדה-מחבדי ידוע כמי שהופקד על פיתוח ראש נפץ מיוחד שיותאם לטילים הבליסטיים שאירן ייצרה, על פי מודל צפון-קוריאני.

בעקבות הניסוי שערכה צפון קוריאה הגבירו יפן ודרום קוריאה את הכוננות בשטחן. יום קודם לכן הוזהרה המדינה המסוגרת על ידי סין וארצות הברית שלא לערוך את הניסוי. בעקבות הניסוי קרא נשיא דרום קוריאה, לי מיונג-באק, לדיון דחוף במועצת הביטחון של האו"ם. יפן מצדה הודיעה כי תשקול הטלת סנקציות מצדה על הדיקטטורה המבודדת.

בתחילת החודש הציג המכון למדע ולביטחון בינלאומי מוושינגטון צילומי לוויין, שאישרו את הודעתה של צפון קוריאה כי בכוונתה לבצע ניסוי גרעיני שלישי. בצילומים נראו שתי מנהרות - האחת חדשה והאחרת ישנה, שבה ביצעה צפון קוריאה ניסוי ב-2009, שככל הידוע לא הצליח. בחודש שעבר איימה צפון קוריאה כי במסגרת הניסוי תשגר טילים ארוכי טווח שיכוונו נגד ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully