וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה מודה: אזרח זר הוחזק בזהות בדויה בכלא והתאבד

צו איסור הפרסום צומצם ונחשף כי ישראל החזיקה בישראלי בעל אזרחות זרה, "בהליכים שלוו על ידי הגורמים הבכירים ביותר במשרד המשפטים". המדינה טוענת כי המשפחה ידעה על מעצרו

צילום: רשת ABC האוסטרלית, עריכה: יותם בן דוד

מדינת ישראל מודה: אזרח ישראלי שהחזיק גם באזרחות זרה נעצר, הוחזק בזהות בדויה מטעמי ביטחון, והתאבד לפני כשנתיים. על מרבית פרטי הפרשה מוטל צו איסור פרסום, ואולם הערב (רביעי) התירה פרקליטות המדינה לפרסם כי "בשירות בתי הסוהר הוחזק אסיר שהיה אזרח ישראלי והחזיק גם אזרחות זרה. מטעמי בטחון, האסיר הוחזק בזהות בדויה, אולם משפחתו קיבלה מיידית הודעה על דבר מעצרו". עוד צוין כי הוא יוצג בכל ההליכים שנוהלו בעניינו על ידי עורכי הדין רועי בלכר ובועז בן-צור.

פרשת "האסיר X" - סיקור מלא בוואלה! חדשות
חבריו של "האסיר X": "פטפטן שהתיידד עם אירנים"
השמועה בקיבוץ של "אסיר X": "חזר הלום קרב מלבנון"
הכלא של האסיר X: "תא בתוך תא, בידוד ומעקב תמידי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האסיר בן אלון, שלפי פרסומים זרים התאבד בכלא הישראלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"האסיר הוחזק בכלא מכוח פקודת מעצר שהוציא בית המשפט המוסמך", נכתב. "ההליכים בעניין האסיר לוו על ידי הגורמים הבכירים ביותר במשרד המשפטים, וזכויות הפרט של האסיר נשמרו, בכפוף להוראות הדין".

עוד מותר לפרסם כי האסיר נמצא מת בתאו לפני כשנתיים. בעקבות המוות, הורה בית משפט השלום בראשון לציון על חקירה של סיבות המוות, שהעלתה לפני כחודש וחצי כי מדובר בהתאבדות. עם זאת, בית המשפט העביר את התיק לבדיקת פרקליטות המדינה, לצורך בחינת היבטים של רשלנות. על יתר פרטי הפרשה מוטל עדיין, כאמור, צו איסור פרסום.

ההחלטה להסיר חלקית את צו האיסור התקבלה לאחר התייעצויות ודיונים ממושכים בלשכת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בשיתוף בכירים בפרקליטות, גורמי ביטחון והצנזורה. זאת, בין השאר, בעקבות גל הפרסומים על הפרשה בארץ ובעולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרטים אלו ונוספים נחשפו אתמול בתכנית תחקירים בטלוויזיה האוסטרלית, שזיהתה את האיש בשם בן זיגייר - וזיכתה אותו בכינוי "האסיר איקס". התחקיר שודר בערוץ הטלוויזיה של רשות השידור הציבורית האוסטרלית, רשת ABC. לפי התחקיר, זיגייר, שגויס למוסד הישראלי, ואשר בישראל נקרא בן אלון, נמצא תלוי בתא בו הוחזק בבידוד בכלא איילון שברמלה, בדצמבר 2010. כשבוע לאחר מכן הוטסה גופתו למלבורן, עיר הולדתו. הוא נקבר בבית קברות יהודי בעיר ב-22 בדצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully