וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבריו של "האסיר X": "פטפטן שהתיידד עם אירנים"

יוסי מלמן

13.2.2013 / 20:05

קרוביו הגדירו אותו בעל אופי בעייתי, ונטען כי חבריו הסטודנטים היו מסוריה ואירן. מבנה אישיותו של בן אלון נחשף אט אט, ומעלה תהייה: האם יש קשר בינו לבין חיסול מבחוח?

צילום: רשת ABC האוסטרלית, עריכה: יותם בן דוד

כלי התקשורת האוסטרליים מפרסמים היום (רביעי) כי האסיר שהתאבד בכלא הישראלי, בן אלון, היה בעל אופי בעייתי ולפי עדויות חבריו היה "פטפטן". בנוסף, דווח כי ב-2009, כסטודנט לכלכלה באוניברסיטת מונש באוסטרליה, התיידד עם סטודנטים מאירן וסוריה. במידה שזה קרה - הרי שאם הוא אכן עבד במוסד, כפי שנטען בעולם, בארגון החשאי הישראלי היו צריכים להיות מודעים לכך ולסכנה הכרוכה בחשיפתו.


פרשת "האסיר X" - סיקור מלא בוואלה! חדשות
סוכנות אוסטרלית: האסיר X ביקר באירן, בסוריה ובלבנון
הכלא של האסיר X: "תא בתוך תא, בידוד ומעקב תמידי"
חבר על "האסיר X": "בחור רציני שהיה מרוחק מהחבורה"
חושף פרשת "האסיר x" מדבר: "לא האמנתי לרמת הפחד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גויס למוסד עם אופי בעייתי? בן אלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל מתברר מהדיווחים כי עוד טרם נאסר בן אלון, שלכאורה נשא גם זהות רביעית בתור בנימין בורווז, חשד בו עיתונאי אוסטרלי כי הוא סוכן מוסד - ייתכן שעל רקע ידידיו מסוריה ואירן. ב-2010 הצליח העיתונאי ג'ייסון קוטסוקיס לאתר את אלון בישראל, ושם הטיח בפניו את החשד שהוא איש השירות החשאי. בן אלון הגיב בזעם והכחיש מכל וכל את העובדה הזאת.

ראוי לציין כי גיוס לשורות המוסד מתבצע אמנם רק לאחר אבחון קפדני ביותר וסדרת בדיקות פסיכומטריות ופסיכולוגיות, וכן מעקב צמוד תוך במהלך התרגילים שמתבקשים אנשיו לבצע, אך כבר היו מקרים בעבר שאנשים בעלי אישיות גבולית או בעייתית חמקו מבעד לרשת הפיקוח וגויסו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כך היה במקרה של ויקטור אוסטרובסקי, שגויס למרות שמדובר בנוכל שהיה מעורב בהונאות פיננסיות. כך היה גם במקרה של יהודה גיל, קצין האיסוף הוותיק והמוכשר של המוסד, שהתגלה כשקרן פתולוגי שפברק דוחות מודיעין על פגישות שהיו לו עם סוכן/גנרל סורי, כשבעצם לא היה ולא רצה להיות מרגל ולא סיפק שום מידע.

האם קיים קשר בין "האסיר X" לחיסול מבחוח?

לפי הדיווחים החדשים שמתפרסמים היום בכלי התקשורת האוסטרליים, שירות הביון המקומי (ASIO) חקר כבר ב-2009 אזרחים אוסטרלים שעלו לישראל וחזרו לאוסטרליה כדי לשנות את שמם ולהוציא דרכונים חדשים. מדובר בפרק זמן של שנה לפני כליאתו של "האסיר X" בישראל.

יתרה על זאת, בפברואר 2010 התפוצצה פרשת מחמוד מבחוח, איש החמאס שחוסל לכאורה על ידי המוסד בדובאי. בעקבות המקרה נחשפו שמות, זהויות ופנים של כ-20 מאנשי המוסד שהיו במבצע או לקחו בו חלק. על רקע זה התברר כי כמה מהמעורבים במבצע השתמשו בדרכונים אוסטרליים. ממשלת אוסטרליה סילקה בעקבות המקרה דיפלומט ישראלי, שזוהה מאוחר יותר - על פי פרסומים זרים - כנציג המוסד במדינה, וזאת במחאה על השימוש לכאורה בדרכונים אוסטרליים במבצע. האם יש קשר בין "האסיר X" לבין חיסול מבחוח? אם כן, ניתן לומר שזו עוד נשורת של פרשת מבחוח ותוספת לנזק שהיא גרמה למוסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully