וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכנות אוסטרלית: האסיר X ביקר באירן, בסוריה ובלבנון

על פי הדיווח, אלון הכחיש האשמות של עיתונאי אוסטרלי טרם נעצר, לפיהן מחקירת הביון האוסטרלי עולה שהשתמש בדרכונו לרגל למען ישראל: "לא מעורב בשום סוג של ריגול"

צילום: רשת ABC האוסטרלית, עריכה: יותם בן דוד

טרם מעצרו של בן אלון, האסיר X, הוא היה תחת חקירה של ארגון הביון והביטחון של אוסטרליה (ASIO), אשר חשדה כי עשה שימוש בדרכון האוסטרלי שלו כדי לרגל לטובת ישראל – כך חשפה סוכנות הידיעות פיירפקס מדיה, שבבעלותה שניים מהעיתונים המובילים במדינה. על פי הדיווח, אלון הגיב בכעס רב כשבראשית 2010 אותה סוכנות ידיעות הטיחה בפניו את האישום לפיו הוא עובד עבור המוסד. "מי אתה לעזאזל?", השתומם אלון כשתוחקר על ידי הכתב ג'ייסון קוטסיוקיס. "מה השטויות המוחלטות האלה?". הוא הביע תדהמה כשנרמז לו כי הוא נמצא תחת חקירה והוסיף כי הוא שינה את שמו מסיבות אישיות.

"מעולם לא הייתי באף אחת מהמדינות שאתה אומר שהייתי בהן", אמר אלון. "אני לא מעורב בשום סוג של ריגול. זה מגוחך". לדברי הכתב קוטסיוקיס, "הוא כעס מאוד בתחילה ואז כעס יותר שלא קיבלתי את תשובותיו. הוא סיפר שהוא כמו כל אוסטרלי אחר שעשה עלייה ומנסה לבנות את חייו בישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכתב שוחח עם אלון בראשית 2010 לאחר שנודע לו כי ASIO מנהל חקירה נגד שלושה אזרחים ישראלים-אוסטרלים, בהם אלון, שעלו לישראל בעשור האחרון. אז וגם היום ASIO סירבה להגיב בעניין.

כל אחד משלושת הנחקרים שב לאוסטרליה, שינה את שמו והחזיק בדרכון חדש, כך מסרו שני גורמי מודיעין לאותו הכתב כפי שפורסם באתר "דה אייג'" ו"הסנדי מורנינג הראלד". אחד מהשלושה שינה את שמו שלוש פעמים והשניים האחרים שינו את שמם פעמיים, משמות יהודיים לשמות אנגלו-סאקסים-אוסטרליים. בכל שלושת המקרים הגברים השתמשו בדרכונים לטייל באירן, סוריה ולבנון – שלוש מדינות שלא מכירות בישראל ולא מותירות לישראליים להיכנס לגבולות המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully