וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: ערכנו ניסוי גרעיני תת-קרקעי בשטחנו

12.2.2013 / 6:20

דרום קוריאה ויפן דיווחו לפנות בוקר על רעש אדמה שהורגש סמוך לשטחן. מועצת הביטחון תתכנס לדיון דחוף. מדובר בניסוי הראשון בתקופתו של שליט המדינה קים ג'ונג און

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

צפון קוריאה ערכה ניסוי גרעיני שלישי – כך אישרה (שלישי) סוכנות הידיעות הרשמית של המדינה. בעקבות הניסוי הגבירו יפן ודרום קוריאה את הכוננות בשטחן. לפי ההודעה הרשמית, הניסוי נערך באמצעות "מתקן ממוזער", שהצליח להפיק עוצמת פיצוץ גדולה יותר מאשר בשני הניסויים הקודמים, שנערכו בשנים 2006 ו-2009.

"הפיצוץ נערך בעוצמה גבוהה ובאופן בטיחותי ובביצוע מושלם, באמצעות מיכשור גרעיני ממוזער וקל עם מנגנון נפץ רב-עוצמה יותר מאי פעם, שלא היווה סכנה לסביבה האקולוגית", נמסר בהודעה שפרסם השלטון בפיונגיאנג.

במכון הגיאולוגי האמריקאי זיהו בשעה 10:57 לפי שעון קוריאה (03:57 לפי שעון ישראל) רעש אדמה בעוצמה 4.9 בסולם ריכטר. מוקד הרעש, רק קילומטר בעומק האדמה, היה קרוב למרכז הניסויים המוכר של פיונגיאנג. גורם במועצת הביטחון ציין כי מדובר בפיצוץ בעל מאפיינים דומים לאלה שהורגשו בעבר בניסוייה הגרעיניים הקודמים של צפון קוריאה.

לקריאה נוספת
בחודש דצמבר: קוריאה שיגרה בהצלחה טיל לחלל
צפון קוריאה מאיימת: נשגר טילים לעבר ארצות הברית
מועצת הביטחון: ניסוי גרעיני של קוריאה ייענה בחריפות

דיווחים בסיאול על הניסוי הגרעיני שערכה צפון קוריאה. 12 בפברואר 2013. רויטרס
דיווחים בסיאול על הפיצוץ הגרעיני בצפון קוריאה/רויטרס

טיבור טות', מזכ"ל ארגון CTBTO, המנטר הפרות של האמנה הבינלאומית למניעת ניסויים גרעיניים, הוסיף כי אכן זוהה אירוע ססמי בעל מאפיינים של פיצוץ גרעיני. "אנחנו צריכים עוד מידע כדי להבין מה בדיוק היה שם", אמר. משרד ההגנה הדרום-קוריאני מסר עוד כי עוצמת הרעש הביאה להערכה כי מדובר בפיצוץ גרעיני בעוצמה של כשישה עד שבעה קילוטון.

צפון קוריאה הוזהרה אמש בידי סין וארצות הברית שלא לערוך את הניסוי. בעקבות הפיצוץ, קרא נשיא דרום קוריאה, לי מיונג-באק, לדיון דחוף הבוקר במועצת הביטחון של האו"ם. יפן מצדה הודיעה כי תשקול הטלת סנקציות מצדה על הדיקטטורה המבודדת, בעקבות הניסוי. בעקבות הפיצוץ, תתכנס המועצה לדיון בשעה 16:00 שעון ישראל. לדברי גורמים במועצה, היא תידרש לאשר הצעה מיידית להטלת סנקציות על צפון קוריאה, אותה תגיש ארצות הברית, דרום קוריאה ומדינות באירופה. עם זאת, תהליך האישור עשוי בכל מקרה להיערך כמה שבועות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מיקום משוער של אזור הפיצוץ

ראש חטיבת ניטור רעידות אדמה וצונמי בסוכנות המטאורולוגית היפנית, אקירה נגאי, מצביע על נתוני זיהוי פעילות ססמית חריגה, המעידה על ניסוי גרעיני שערכה צפון קוריאה בשטחה. רויטרס
מדענים יפנים מציגים תנודות ססמולוגית שאותרו בשטח המדינה הבוקר/רויטרס

בתחילת החודש הציג המכון למדע ולביטחון בינלאומי מוושינגטון צילומי לוויין, שאוששו את הודעתה של צפון קוריאה כי בכוונתה לבצע ניסוי גרעיני שלישי. בצילומים נראו שתי מנהרות - האחת חדשה והשנייה ישנה, שבה ביצעה צפון קוריאה ניסוי ב-2009, שככל הידוע במערב לא הצליח.

בחודש שעבר איימה צפון קוריאה כי במסגרת הניסוי תשגר טילים ארוכי טווח שיכוונו נגד ארצות הברית. ועדת ההגנה הלאומית של המדינה הודיעה כי "אנו לא מסתירים את העובדה שהלוויינים והטילים ארוכי הטווח שנשגר, והניסוי הגרעיני שנערוך בקרוב, מכוונים נגד ארצות הברית". ההודעה הגיעה יום לאחר שהתקבלה החלטה במועצת הביטחון של האו"ם לגינוי והטלת עיצומים על המדינה הקומוניסטית מפני ששיגרה טיל שמגיע למרחק 10,000 קילומטרים חודש קודם לכן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully