וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט ראשון מסוגו בהודו ידון בפשעים נגד נשים

על רקע סערת האונס הקבוצתי, הוקם במדינת בנגל פאנל ראשון שכולו על טהרת המין הנשי - משופטות ועד פרקליטות. בקרוב יוקמו נוספים כדי ליצור "אווירה ידידותית" לנשים שהותקפו

יש שופטות בהודו: בית משפט מיוחד שיעסוק בפשעים נגד נשים נפתח לאחרונה במדינת בנגל המערבית שבצפון תת-היבשת. זהו בית המשפט הראשון מסוגו, ובראשו יעמדו שתי שופטות. כלל השופטים, וכל עורכי הדין של המועסקים על ידי הממשלה, יהיו נשים.

בית משפט בהודו בו הואשמו ברצח חמישה גברים שאנסו סטודנטית. 3 בינואר 2013. רויטרס
בית המשפט בבירה ניו דלהי, בו נשפטו מואשמים באונס קבוצתי/רויטרס

השופטות שיכהנו בבית המשפט, בעיר מלדה שבצפון המדינה, כבר קיבלו את המינוי והתחייבו לשמור על "סודיות הדיון" כערך עליון. ארון מישרה, שופט בית המשפט העליון בכלכותה, בירת בנגל המערבית, הורה על הקמתם של בתי משפט נוספים מסוג זה. מישרה הסביר לרשת BBC כי מטרתו של בית המשפט הייחודי הוא להבטיח את הטיפול המהיר בתיקים העוסקים בפשעים נגד נשים. ההערכה היא שהצוות הנשי שיהיה באולם הדיונים יקל על נשים שעברו אונס או התעללות למסור את עדותן.

"כשיש גברים מסביב, הקורבן לא מסוגלת לדבר ולספק פרטים על מעשה הזוועה שעברה. היא מבוישת", אמר מזכ"ל הפורום ההודי לסיוע משפטי, ג'וידיפ מוקרג'י. "בבתי המשפט האלה תהיה אווירה ידידותית לנשים", הסביר. הסנגורית הוותיקה בהרטי מוטסודי הוסיפה כי "שופטים גברים הם לעתים קרובות מוטים מבחינה מגדרית, ואינם רגישים מספיק בכל הנוגע לפשעים נגד נשים".

משפט האונס הקבוצתי נפתח - ההפגנות נמשכות. רויטרס
ההפגנות במחאה על האלימות נגד נשים בהודו, בתחילת החודש/רויטרס

בשבועות האחרונים נשמעו בהודו קריאות חוזרות ונשנות למשפט מהיר נגד ששת הגברים הנאשמים באונס וברצח הצעירה שאותה תקפו באוטובוס ציבורי בבירה ניו דלהי – מקרה שעורר מחאות וזעם רב בכל רחבי המדינה. רק אתמול קרא פאנל מיוחד לבחון את החוקים הקיימים נגד פשעים מיניים בהודו לקיום משפטים מהירים ולהארכת העונשים על המורשעים בעבירות אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully