וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל המכון הסודי כינה את יו"ר הוועד "גבלס"

יוסי מלמן

3.1.2013 / 13:24

ד"ר אביגדור שפרמן, ראש המכון הביולוגי בנס ציונה, כינה את עדי קרן, המייצג כמחצית מהעובדים, בשמו של שר התעמולה הנאצי. כעת שוקל קרן לתבוע דיבה. "נפגע עד עמקי נשמתו"

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

(צפו בהפגנה של עובדי המכון בשבוע שעבר)

התבטאות מכוערת במיוחד באחד המוסדות החשאיים ביותר במדינת ישראל: מנהל המכון הביולוגי בנס ציונה, ד"ר אביגדור שפרמן, כינה את יו"ר ועד העובדים, עדי קרן, בשם "גבלס" - שר התעמולה בגרמניה הנאצית ואיש סודו של אדולף היטלר. לפני מספר ימים שיגר קרן באמצעות עורכי דינו מכתב לשפרמן, בו הוא מאיים כי ינקוט נגדו שורה של צעדים משפטיים בשל ההתבטאות. קרן מייצג כמחצית משלוש מאות העובדים במכון – עובדים המועסקים במקצועות טכניים, בהם מהנדסים וטכנאים. במכון פועל ועד נוסף של עובדי המחקר בעלי תואר שלישי.

פגנה של עובדי המכון הביולוגי על תנאי העסקתם, נס ציונה, יולי 2012. דרור עינב, דרור עינב
עובדי המכון הביולוגי בנס ציונה מוחים על תנאי עבודתם, בחודש יולי האחרון/דרור עינב, דרור עינב

בפנייה לד"ר שפרמן נכתב כי ב-3 ביוני 2012, "במסגרת פגישה רבת משתתפים במשרדך, בה נכחו כמה ראשי מחלקות וראשי שטחים, זעמת על התנהלות ופעילות ועד העובדים. במסגרת זו העלבת את מרשנו וקראת לו באוזני כל הנוכחים 'גבלס'. כמו כן, הוספת והשווית את פועליו של מרשנו לשבתאי צבי (משיח שקר שפעל במאה ה-16 ושמו נקשר בהיסטוריה היהודית להולכת שולל של ציבור גדול, י.מ)". עוד נכתב כי לאירוע היו עדים רבים וכי "להווה ידוע לך ולכל בר דעת במדינתנו כי אמירת דברים אלה בפני קהל הנוכחים פוגעת בכל יהודי פגיעה קשה ביותר. בהתחשב בהשכלתך, עמדתך וניסיונך, אין לנו ספק כי זו בדיוק הייתה כוונתך. התכוונת לפגוע במרשנו בנקודה כאובה לכל אדם ולכל יהודי. ואכן, מרשנו נפגע עד עמקי נשמתו ממוצא פיך". כעת שוקל קרן לפתוח בהליכים משפטיים, כולל הגשת תביעת דיבה.

יו"ר הוועד קרן אף מביע במכתבו תמיהה אם ד"ר שפרמן, העומד בראש המכון מזה 18 שנים, ראוי לעמוד בראש מכון "שעומד בחזית התעשייה הביטחונית והאזרחית במדינת ישראל", וכי מצופה ממי ש"חשוף לסודותיה הכמוסים של המדינה להיות קר רוח ולא מהיר חמה להשחית. אם מחלוקות כה קטנות גורמות לך לאבד את שליטתך – אין זה בטוח כי אתה ראוי להחזיק בתפקידך הבכיר".

המכון הביולוגי בנס ציונה נחשב לאחד המוסדות הסודיים ביותר בישראל, ולפי פרסומים זרים מפתחים בו חומרים לכלי נשק כימיים וביולוגיים, כמו גם אמצעי נגד, כמו חיסון נגד אנתרקס ועוד. מזה חודשים ארוכים ניטש סכסוך עבודה במוסד בין ההנהלה בראשות ד"ר שפרמן לבין העובדים המיוצגים על ידי הוועד בראשות קרן. העובדים, שלאחרונה אף נקטו צעד חריג של הפגנה ליד שערי המכון, טוענים שההנהלה פוגעת בזכויותיהם ומפרה את חוקי המדינה. ניסיונות שנעשו להגיע לסיום הסכסוך, כולל באמצעות הליך גישור, לא צלחו עד כה. לאחרונה שיגר ועד העובדים לראש הממשלה בנימין נתניהו, הממונה על המכון, מכתב שבו דרש לפעול להחלפת המנהל הוותיק. "מדינת ישראל ואזרחיה", נכתב, "אינם יכולים לסבול מצב שבו המכון מתנהל באופן הפוגע הלכה למעשה בביטחון המדינה".

פניית וואלה! חדשות למכון הביולוגי במטרה לקבל את תגובתו של ד"ר שפרמן לא נענתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully