וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחל שנה וחוקיה: ההטבות לצרכן שנכנסו הלילה לתוקף

פנחס וולף

1.1.2013 / 2:00

החסם האחרון למעבר בין חברות בשוק הסלולר הוסר וגם בשורות לדוגמניות, לבעלי החיים ולחובבי האוכל האורגני - כל החוקים החדשים הראשונים שנכנסו לתוקפם בשנת 2013

שנה אזרחית חדשה בפתח ועם כניסתה נכנסו לתוקפן גזירות חדשות - אבל לא רק. במקביל, נכנסו לתוקף החל מחצות הלילה (שלישי) גם חוקים ותקנות אשר חלקם באים להיטיב עם הצרכן, חלקם מגנים על בעלי חיים וחלקם מבקשים לגונן על הדימוי הגופני העצמי של כולנו.

אחד החוקים הצרכניים שנכנסו לתוקף הוא חוק של יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, לפיו תנותק הזיקה בין מכירת מכשירים סלולריים לבין מכירת שירותי סלולר. כלומר, ייאסר על חברות הסלולר להציע הטבה של רכישת מכשירים באופן מוזל וכאשר הלקוח יבקש לעבור לחברה אחרת, יחייבו אותו ביתרת הסכום, כאשר מתברר שהמחיר גבוה בהרבה ממחיר השוק של אותו מוצר. בכך יוסר החסם האחרון למעבר בין חברות בשוק הסלולר. במהלך הדיונים בהצעת החוק ציין שאמה-הכהן כי ההטבות מהוות למעשה קנס שהופך לחסם מעבר.

קוף בהסגר. Joerg Sarbach, AP
איסור על יבוא מוצרים שנוסו על בעלי חיים/AP, Joerg Sarbach

לא רק בני אדם ייהנו מהחוקים החדשים. גם בעלי החיים לא יסבלו בשל גישה צרכנית בישראל. הלילה בחצות נכנס לתוקף חוק של ח"כ איתן כבל ממפלגת העבודה, לפיו ייאסר לייבא או לשווק מוצרי קוסמטיקה שנוסו על בעלי חיים. במימוש החוק שאושר כבר לפני כשנתיים, ישראל תצטרף למעשה למדינות האיחוד האירופי, בהן חל חוק דומה כבר משנת 2004.

הקץ לפוטושופ

חוק מעניין, שאינו "צרכני" במהותו הוא "חוק הפוטושופ" של חברי הכנסת דני דנון מהליכוד ורחל אדטו ממפלגת התנועה, לשעבר מקדימה. על פי החוק, שאושר סופית במרץ 2012, דוגמנים ודוגמניות הסובלים מתת-משקל לא יופיעו בפרסומות. בנוסף, בכל פרסומת בה ייעשה שימוש בתוכנות עריכה דיגיטליות, כמו פוטושופ, לצורך הצרת היקפים, יופיע כיתוב המעיד על כך. הצעת החוק קובעת כי מצב תת-משקל יקבע על ידי בדיקת רופא בה ייבדק האם הדוגמן נמצא מעל 18.5 יחידות במדד מסת הגוף, BMI, בהתאם להגדרה של מערכות הבריאות בעולם המערבי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בלי ריטושים. בר רפאלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

החוק הבא מטיל על בעלי העסקים חובה לשלוח לצרכנים פירוט חיובים שנתי של עסקאות מתמשכות, המשולמות בהוראת קבע או בכרטיס אשראי. לפי החוק, שיזמו חברי הכנסת אורי מקלב ומשה גפני מיהדות התורה ויריב לוין ושאמה-הכהן מהליכוד, הפירוט יכלול תשלומים שהצרכן כבר שילם וחיובים שטרם שולמו באותה שנה ומטרתו היא לאפשר לצרכנים לעקוב בצורה טובה יותר אחר התשלומים השונים ולחסוך לצרכן את הצורך לשמור חשבונות רבים.

ולטובת צרכני המוצרים האורגניים: החל מהלילה נכנסו לתוקף תקנות משרד החקלאות המסדירות את הייצור והמכירה של תוצרת אורגנית מן החי, כגון ביצים, בשר ועופות. התקנות מהוות בשורה לצרכני התוצרת האורגנית, שכן המוצרים האורגניים יסומנו בתו של משרד החקלאות ושל גוף הבקרה שיפקח על ייצור המוצרים. התו הרשמי יאפשר לצרכנים להיות בטוחים כי התוצרת האורגנית מן החי שרכשו עומדת בתקנים ובתנאים שנקבעו בתקנות, והיא אכן תוצרת אורגנית. כמו כן מעיד התו כי התוצרת נקייה מחומרי הדברה וכימיקלים אחרים, כך שהצרכנים, שמשלמים יותר עבור התוצרת האורגנית ידעו שהם גם מקבלים מוצר בריא יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully