וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתה קורבן האונס הקבוצתי בהודו; חשש ממהומות

לאחר שהוכתה, נאנסה והושלכה מאוטובוס, מתה הצעירה שהפגיעה בה הציתה את הודו והוציאה המוני מפגינים למען זכויות נשים לרחובות. כעת חוששים בניו דלהי שמותה יחריף את המתח

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ביום שני השבוע: ראש ממשלת הודו קורא לרגיעה עקב המהומות

קורבן האונס הקבוצתי בהודו, שעורר מאז תחילת השבוע שעבר מהומות והפגנות במחאה על אלימות נגד נשים, הלכה הלילה (שבת) לעולמה בבית החולים שבו אושפזה בסינגפור. "אנחנו מצטערים לבשר כי המטופלת הלכה לעולמה בשלווה בשעה 04:45 לפנות בוקר. משפחתה ובכירים בממשלת הודו היו לצדה בשעת מותה", מסר קלווין לו, מנהל בית החולים "מאונט אליזבת'" בסינגפור, שאליו הוטסה השבוע.

בעקבות ההודעה על מותה של הצעירה, נאספו הבוקר המוני מפגינים בבירה ניו דלהי בדרישה למצות את הדין עם הנאשמים במעשה. המפגינים עורכים במרכז העיר "הפגנה שקטה" וכוחות הביטחון אף סגרו חלקים נרחבים בעיר מחשש לעימותים. הבוקר הודיעה משטרת ניו דלהי כי אזור "שער הודו", בו ממוקמים מבני השלטון, ייסגר לכניסת הציבור. כמו כן, החליטה המשטרה לסגור עשר תחנות של הרכבת התחתית בבירה, מחשש לתקריות אלימות.

ראש ממשלת הודו, מנמוהן סינג, אמר לאחר היוודע דבר מותה כי הוא חש עצב עמוק והתחייב להפוך את סערת הרגשות שהתחוללה במדינה לצעדים ממשיים. בהודעה שפורסמה אמר סינג כי האונס יצר "רגשות ואנרגיות" בקרב הודים צעירים המחפשים שינוי בחברה. "זו תהיה הצהרת כבוד אמיתית לזיכרון שלה אם נהיה מסוגלים לתעל את הרגשות והאנרגיות למסלול בונה של פעולה", הוא הוסיף.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שוטר בניו דלהי מתכונן לעימותים עקב מותה של קורבן האונס, 29 דצמבר 2012. רויטרס
שוטר הודי חוסם את הכביש מחשש לעימותים בבירה ניו דלהי, הבוקר/רויטרס

הסטודנטית לרפואה בת ה-23 שהוכתה באכזריות, נאנסה על ידי מספר גברים במשך שעה והושלכה מאוטובוס במהלך נסיעה בניו דלהי, הוטסה ביום רביעי לבית חולים בסינגפור לצורך הטיפול בה. מוקדם יותר אמש דווח על הידרדרות במצבה. "בשעות הבוקר (שעון סינגפור) נרשמה הידרדרות במצבה", נמסר מבית החולים. "כל המדדים הראו ירידה, ומספר איברים חיוניים קרסו". בני משפחתה של הצעירה הוטסו אף הם לסינגפור, והם הקיפו את מיטתה. קודם לכן אף נמסר מבית החולים שהצעירה סובלת מ"פגיעה חמורה במוח" וכי היא שרדה "כנגד כל הסיכויים".

מהומות במחאה על אלימות מינית נגד נשים בהודו, 24 בדצמבר 2012. רויטרס
המהומות בניו דלהי, השבוע/רויטרס

לפני שהוטסה לסינגפור עברה הצעירה שלושה ניתוחים בארצה. מספר מומחים הודים מחו על ההחלטה להטיס אותה לטיפול מחוץ למולדתה וכינו את הצעד "מהלך מסוכן בהתחשב בחומרת פציעתה". לטענתם, היא קיבלה בהודו את הטיפול הרפואי הטוב ביותר.

ארגונים למען זכויות נשים, שעסקו בנושא ביתר שאת בימים האחרונים, אמרו כי רוב מקרי האונס והתקיפה המינית בהודו אינם מדווחים, וכי לרוב התוקפים אינם נענשים. בניו דלהי בלבד יש את המספר הרב ביותר של פשעים על רקע מיני מבין כל הערים הגדולות במדינה, כשבכל 18 שעות בממוצע מדווח למשטרה על מקרה אונס. חרף המספרים, רק מקרה האונס המזעזע הזה עורר את זעם הציבור, שיצא לרחובות בדרישה לשיטור טוב יותר ולעונשים כבדים יותר לאנסים. במהלך ההפגנות בשבועיים האחרונים התפרסו מאות שוטרים ברחובות הבירה ובמוקדי ההפגנות, במהלכן נהרגו שני בני אדם - שוטר ועיתונאי.

מהומות במחאה על אלימות מינית נגד נשים בהודו, 24 בדצמבר 2012. רויטרס
"הענישו את האנס, לא את המפגינים". המחאה בהודו לאחר האונס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully