וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: אלפים מפגינים בניו דלהי בעקבות אונס קבוצתי

מאז נאנסה באכזריות צעירה מקומית במהלך נסיעה באוטובוס בדרום-מזרח דלהי, אלפים נאספו בבירה בדרישה להחרפת הענישה נגד עברייני מין. הממשלה אסרה על קיום הפגנות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ממשלת הודו אסרה היום (ראשון) לקיים כינוסים של למעלה מחמישה בני אדם בניסיון נואש לדכא את המחאה שהתפשטה בעקבות אונס קבוצתי שאירע במדינה בשבוע שעבר. למרות האיסור, המשיכו גם היום אלפי מפגינים במחאתם בבירה ניו דלהי. המפגינים דורשים מהממשלה לנקוט צעדים לשיפור ביטחונן של נשים במדינה, תוך קריאה לגזור עונש מוות על מורשעים בהתעללות מינית.

אלפים מפגינים בניו דלהי, הודו, בעקבות אונס קבוצתי, 23 בדצמבר 2012. רויטרס
המשטרה עושה שימוש בגז מדמיע, זרנוקי מים ואלות. ניו דלהי, היום/רויטרס

כלי תקשורת ברחבי העולם מדווחים כי המשטרה עושה שימוש בגז מדמיע, זרנוקי מים ואלות לפיזור המפגינים שהתאגדו באזור הארמון הנשיאותי בבירה. המפגינים, שחלקם הניפו את דגל המדינה, קראו: "אנחנו רוצים צדק". כמה תחנות של הרכבת התחתית בעיר נסגרו ומחסומים הוצבו במספר כבישים כדי למנוע התאגדות של מפגינים. אתמול דווח כי במהלך העימותים שהתפתחו בין כוחות הביטחון למפגינים, נפצעו עשרות בני אדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אלפים מפגינים בניו דלהי, הודו, בעקבות אונס קבוצתי, 23 בדצמבר 2012. רויטרס
הצעירה וחברה הושלכו מהאוטובוס לאחר האונס/רויטרס

המקרה אירע בשבוע שעבר כאשר צעירה בת 23 עלתה על אוטובוס עם חבר שלה בדרום-מזרח דלהי. על פי החשד, חבורה של גברים – שמספרם אינו ידוע, הכתה את השניים ואנסו את הצעירה בזה אחר זה במשך כשעה. לאחר מכן, לדברי המשטרה המקומית, הם השליכו את השניים מהאוטובוס הנוסע. רופאים טוענים כי הצעירה נמצאת עדיין במצב קריטי וכי היא מאושפזת ומונשמת בבית החולים, אך מצבה יציב.

מאז האונס, הרשויות הבטיחו "משטרה טובה יותר" כדי להבטיח את ביטחונן של הנשים בדרכן חזרה מהעבודה. כמו כן הוחלט להתקין מכשירי GPS בתחבורה הציבורית וכי תתוגבר כמות האוטובוסים בשעות הלילה.

אלפים מפגינים בניו דלהי, הודו, בעקבות אונס קבוצתי, 23 בדצמבר 2012. רויטרס
המקרה האכזרי שאירע בשבוע שעבר הוביל להפגנות הגדולות ביותר שאירעו במדינה מאז אמצע השנה שעברה/רויטרס

ניו דלהי ידועה כעיר בה מתבצע המספר הרב ביותר של מקרי התעללות מינית ברחבי הודו. לפי הערכות המשטרה, אחת ל-18 שעות נאנסת בחורה בעיר. מרבית המקרים אמנם אינם מדווחים או שאינם זוכים לסיקור תקשורתי כה נרחב, אך נראה כי המקרה האכזרי שאירע בשבוע שעבר הוביל להפגנות הגדולות ביותר שאירעו במדינה מאז אמצע השנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully