וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לצפון קוריאה טילים המסוגלים להגיע עד ארה"ב"

23.12.2012 / 13:25

גורם במשרד ההגנה של דרום קוריאה אמר לאחר בחינת חלקי הטיל הבליסטי ששיגרה המדינה הצפונית כי ביכולתה לשגר טילים לטווח של עד 10,000 ק"מ. קים קרא למדענים להמשיך בפיתוח

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

שיגור הטיל שביצעה צפון קוריאה מוקדם יותר החודש מעיד על יכולותיה לשגר טילים לטווח של למעלה מ-10,000 קילומטרים – ובכך גם לארצות הברית, כך אמרו הבוקר (ראשון) גורמים בדרום קוריאה. "כתוצאה מניתוח החומר של Unha-3 (הטיל הצפון קוריאני) נראה שצפון קוריאה השיגה טווח של יותר מ-10,000 ק"מ במקרה שראש הנפץ שוקל 500-600 קילוגרמים", כך אמר גורם במשרד ההגנה של דרום קוריאה לאחר שחלקים של הטיל נחתו בשטחה הימי של המדינה הדרומית.

בסוף השבוע בירך מנהיג צפון קוריאה, קים ז'ונג און, את מדעני הטילים על תרומתם הרבה לשיגור. "שיגור הטיל הזה, שבוצע באמצעות גדולת בני עמנו, הוא הכרזה חגיגית המראה את זכותנו החוקית לעשות שימוש בדרכי שלום בחלל ואת ההישג הצבאי ההיסטורי הראשון של מדינתו שמוכיח את הכוח הלאומי הכללי שלנו", אמר קים במהלך סעודה בפיונגיאנג. הטלוויזיה הממלכתית אף דיווחה כי קים קרא למדענים להמשיך ולפתח טילים נוספים בעלי עוצמה בעקבות השיגור המוצלח.

כאמור לפני כשבועיים שיגרה צפון קוריאה, למרות האזהרות, טיל ארוך טווח. משטר העיצומים הבינלאומי על צפון קוריאה אוסר עליה לערוך ניסויים בטילים בליסטיים או לעשות ניסויים הקשורים לנשק גרעיני, ובפיונגיאנג אמרו כי הטיל ינסה להציב לוויין בחלל. במערב הזהירו את צפון קוריאה מלשגר את הטיל וכינו את השיגור "פרובוקציה רמה".

שיגור טיל של קוריאה הצפונית. דצמבר 2012. רויטרס
באירן דווקא בירכו על הצלחת המשימה. שיגור הטיל לפני כשבועיים/רויטרס

בקהילה הבינלאומית גינו את שיגור הטיל ואף איימו בהטלת סנקציות נוספות על המדינה המבודדת בעקבות המהלך. "הנשיא ברק אובמה מודאג מאוד מהתנהלותה של צפון קוריאה", אמר לאחר השיגור דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, ואף איים כי צפון קוריאה בחרה להפר את התחייבויותיה הבינלאומיות ולפיכך "תישא בתוצאות". עם זאת, לא פירט באילו השלכות מדובר, וציין כי ההחלטה תתקבל רק בתיאום עם מועצת הביטחון של האו"ם.

באירן דווקא בירכו על הצלחת השיגור. סגן מפקד הכוחות המזוינים של אירן, מסעוד גז'איירי, אמר לסוכנות "פארס" האירנית כי טהרן "מברכת את העם והממשלה בצפון קוריאה על השיגור המוצלח של הטיל והצבת הלוויין". לדבריו, "כוחות דומיננטיים כגון ארצות הברית לא יכולים לעצור את ההתקדמות העצמאית של מדינות, שבאמצעות התנגדות הצליחו להגיע לעצמאות מדעית וטכנולוגית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully