וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב השוויון בנטל: חרדים דורשים להגן על ההחלטה בבג"ץ

פנחס וולף

11.12.2012 / 23:01

מספר תנועות חרדיות, הפועלות לשילוב החרדים בחברה, ביקשו מבג"ץ להצטרף כמשיבים לעתירה שהגיש יאיר לפיד נגד הארכת הפטור לחרדים. "הפסדו של מהלך כפייה כוחני יהא רב משכרו"

הקרב על השוויון בנטל: מפלגת פועלי אגודת ישראל, תנועת "טוב", וחרדים נוספים דרשו מבג"ץ להצטרף כ"משיבים" לעתירה שהגישה אתמול מפלגת "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד, באמצעות עורכי הדין רונן אביאני וגיא בוסי. הדרישה להצטרף לעתירה נובעת, לטענת החרדים, הן מהאינטרס הציבורי והן לאור העובדה ש"העותרים או ילדיהם נפגעים אפשריים באופן אישי, ממשי וישיר מתוצאות העתירה".

"אין זה סוד שבשנים האחרונות קיימת מגמת עליה ניכרת בהשתלבות חרדים בלימודים אקדמאיים ובמערכות המשק והכלכלה הישראלית", כתבו המבקשים. "החלטת הממשלה נועדה לקדם מהלך זה תוך מציאת פיתרון הולם לחובת השוויון בנשיאה בנטל". הם מזהירים כי, "קבלת העתירה עשויה להביא לגיוסם בכפייה של רבבות חרדים לשירות בצה"ל, הגם שכל בר דעת יבין כי גיוס בכפייה לא יביא כל תועלת לצבא. החרדים לא ייענו לצווים שיבקשו לגייסם בכפייה והפסדו של מהלך כוחני זה יהא רב משכרו".

חיילים דתיים וחרדים בצה"ל. GettyImages
"העתירה עלולה לעצור את תהליך השתלבות החרדים בצבא"/GettyImages

לטענתם, העתירה עלולה להשיג את אפקט ה"בומרנג" – לעצור את תהליך השתלבות החרדים בחברה הישראלית. "בשנים האחרונות חל שינוי רב חשיבות כאשר רבים מבני הציבור החרדי שומרים על זהותם החרדית המובהקת ובה בעת משתלבים במעגלי העשייה השונים בחברה הישראלית: בצבא, בשירות הלאומי האזרחי, ובעיקר בחיי המשק והכלכלה. אפשרות זו באה לעולם בשל מאמץ רב למצוא דרך מעשית שבה עבודה או פרנסה אינם מהווים עוד ערך שלילי פסול".
המבקשים להצטרף כמשיבים מציינים כי כאנשים חרדים שפעלו בשנים האחרונות לקידום השתלבות החרדים בחברה הישראלית, יש ביכולתם לתרום לדיון בבית המשפט בנושא גיוס החרדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully