וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרשה שחיסלה את שטראוס-קאהן הסתיימה בהסדר חשאי

11.12.2012 / 9:02

ב-2011 התלוננה חדרנית בניו יורק כי ראש קרן המטבע - ומועמד מוביל לנשיאות צרפת - תקף אותה מינית. היא לא הצליחה להוכיח את ההאשמות, וסכום כסף גדול פטר אותה מעדות

דומיניק שטראוס-קאהן והחדרנית שהאשימה אותו בתקיפה מינית הגיעו להסדר חשאי במסגרת התביעה האזרחית שהגישה נגדו. בכך הסתיימה הסאגה המשפטית והסערה הציבורית שחיסלה את הקריירה של ראש קרן המטבע הבינלאומית, שהיה כוכב עולה בפוליטיקה הצרפתית ומועמד מוביל לנשיאות.

בשימוע קצר שהתקיים אמש (שני) בבית המשפט העליון של מדינת ניו יורק, הודיע השופט כי פרטי ההסדר יישארו חסויים, ולא ברור מה עלה בגורל התביעה הנגדית שהגיש שטראוס-קאהן נגד החדרנית. לפי פרטים שדלפו בעבר לעיתונות בצרפת, שטראוס-קאהן ישלם למתלוננת כשישה מיליון דולרים. שטראוס-קאהן, בן 63, נשאר בפריז וכלל לא התבקש להופיע לדיון. המאשימה, נפיסאטו דיאלו, באה לבית המשפט בצו מיוחד, כשהיא לבושה בירוק ומטפחת לראשה. "אני מודה לכולם, ומודה גם לאלוהים", אמרה דיאלו בצאתה מבית המשפט בברונקס, אחרי שלא נאלצה להעיד מול חבר מושבעים.

נפיסאטו דיאלו, חדרנית המלון שהתלוננה כי דומיניק שטראוס-קאהן אנס אותה בניו יורק. דצמבר 2012. רויטרס
החדרנית נפיסאטו דיאלו בצאתה מבית המשפט בברונקס, אמש/רויטרס

המשפט התנהל לא הרחק ממלון הפאר "סופיטל" במנהטן. שם, לטענת דיאלו, תקף אותה יו"ר קרן המטבע הבינלאומית בחודש מאי של השנה שעברה. בעקבות התלונה, שטראוס-קאהן הובל לחקירה והיה נתון במעצר במשך שישה לילות. בהמשך, נאלץ להתפטר מתפקידו בבושת פנים, ובשנה שלאחר מכן התמודד עם שורה ארוכה של תלונות שעניינן הטרדה מינית.

דיאלו, בת 33, בת לאימאם מגינאה, התלוננה כי שטראוס-קאהן הגיח עירום מחדר האמבטיה בסוויטת היוקרה שלה, ואילץ אותה לבצע בו מין אוראלי. המשטרה עצרה את שטראוס קאהן בעודו יושב במטוס בנמל התעופה קנדי בדרכו חזרה לפריז.

במהלך המשפט, התגלו קשיים בעדותה של המתלוננת, למרות דגימות די-אן-אי שאימתו מגע מיני בינה לבין שטראוס-קאהן. בשל בעיות נוספות שהתגלו במהימנותה של דיאלו, התיק הפלילי נסגר בקיץ שעבר, והיא פנתה לערכאה אזרחית. בהמשך, דיאלו הגישה תביעה נפרדת נגד המקומון "ניו יורק פוסט", שדיווח כי היא עבדה כנערת ליווי. אמש גם נחתם הסדר חשאי מול נציגי העיתון, שבעבר טען כי כתביו "עומדים מאחורי הפרסום".

דומיניק שטראוס-קאהן מחוץ לביתו בפריז. דצמבר 2012. רויטרס
דומיניק שטראוס-קאהן מחוץ לדירתו בפריז, אמש/רויטרס

בשבוע הבא ידון בית משפט בצרפת בבקשתו של שטראוס-קאהן לעכב את החקירת בפרשה נוספת, הקשורה לרשת של סרסורים שהפעילו נערות ליווי במסיבות יוקרה. בחודש אוקטובר, התביעה בצרפת חזרה בה מהכוונה לחקור את שטראוס-קאהן בפרשה של אונס קבוצתי, אחרי שהעדה - נערת ליווי - משכה את תלונתה.

לאורך הדרך, האשים שטראוס-קאהן את הנשיא לשעבר של צרפת, ניקולא סרקוזי, בכך שסייע לרקום את האישומים הפליליים נגדו, ואף אמר כי סרקוזי נעזר בשירותי המודיעין של צרפת כדי לחסל אותו פוליטית.

לפני שלושה חודשים סיפרה אשתו לשעבר של שטראוס-קאהן, העיתונאית אן סינקלייר, כי השניים התגרשו. כיום, שטראוס-קאהן מעניק הרצאות בכנסים פרטיים ועוסק בימים אלה בהקמת לשכה קטנה בפריז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully