וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין קבעה: הגבר הסקסי בעולם - מנהיג צפון קוריאה

ביטאון מפלגת השלטון בסין פרסם כתבה מתורגמת, המהללת את השליט מהמדינה השכנה כ"שובר לבבות" וכבעל "פניו עגולים ונאים להחריד". אלא שהכתבה תורגמה בטעות ממגזין סאטירי

"אתר אמריקני הכתיר את המנהיג העליון של קוריאה הצפונית, קים ג'ונג-און, כגבר הסקסי ביותר של שנת 2012" - כך נפתחה כתבה שפורסמה הבוקר (שלישי) במהדורת האינטרנט של היומון הסיני הנפוץ People's Daily. לכאורה, ניתן היה לחשוב שמדובר בדיווח תמים על כתבה שפורסמה במדינה זרה, אלמלא היה מדובר בתרגום מילה-אחר-מילה של כתבה שפורסמה במגזין הסאטירי הפופולרי The Onion ("הבצל").

בין "זוכי העבר" בתואר המכובד - על פי האתר הסאטירי - ניתן למנות בין היתר את איש העסקים, הברוקר והעבריין ברנרד מיידוף, את המחבל טד קצ'ינסקי (ה"היונבומבר") וגם את נשיא סוריה, בשאר אסד.

הטעות משעשעת במיוחד, משום שהעיתון הסיני, שעורכיו תרגמו בטעות את הכתבה המצוצה מן האצבע, הוא לא אחר מאשר בטאונה הרשמי של המפלגה הקומוניסטית של סין - המדינה היחידה בעולם שמקיימת קשרים דיפלומטיים גלויים עם קוריאה הצפונית, ומהווה עבורה את העורק העיקרי להזרמת מזון ודלק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

העיתון הסיני לא הסתפק בציטוטים נרחבים מהכתבה הסאטירית, וצירף אליה מצגת עם לא פחות מ-55 תצלומים מחמיאים של המנהיג הצעיר, שהתמנה לשליט של המדינה הדיקטטורית באמצע חודש דצמבר של השנה שעברה, אחרי שאביו, קים ג'ונג-איל, לקה בלבו ומת. וכך נכתב על קים המסתורי, שבמערב מאמינים שהוא ככל הנראה כבן 30: "פניו עגולים ונאים להחריד. בשל קסמו הנערי ותסרוקתו הקצרה, שובר הלבבות מפיונגיאנג הוא חלומה של כל אישה". היומון הסיני אף ציטט את העורכת הבדיונית של "מוסף האופנה" של המגזין הסאטירי, מריסה-בלייק זוויבר, שהעריפה מחמאות נוספות על קים: "יש לו יכולת נדירה להיות מקסים ומאצ'ו בו-זמנית".

יצוין כי מהדורת האינטרנט של העיתון נחשבת לקלילה יותר ממהדורת הדפוס שלו, אך היא עדיין נתונה לצנזורה ומבטאת את עמדת המפלגה הקומוניסטית של סין. עורכי העיתון הסיני לא הגיבו לפרסום השגוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully