וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה קרא ללבנונים: צאו להפגין נגד הסרט האמריקאי

17.9.2012 / 2:26

מנהיג חיזבאללה פנה לתושבי פרברי ביירות בנאום בטלוויזיה, לקראת הפגנה גדולה. הוא האשים את ארצות הברית בכך שהיא "מגינה ותומכת" ביוצרים של הסרט "תמימות המוסלמים"

מנהיג ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, קרא אמש (ראשון) לפתוח במחאה ארצית על הסרט "תמימות המוסלמים", שלעג לנביא מוחמד, ואמר כי ארצות הברית חייבת לתת את הדין על "יצירת הסכסוכים בין מוסלמים לנוצרים". בנאום שנשא בטלוויזיה קרא נסראללה למפגינים להגיע היום אחרי הצהריים למחות בפרבריה הדרומיים של ביירות. "האחראים על הסרט, ובראשם ארצות הברית, חייבים לתת את הדין", אמר מנהיג חיזבאללה.

"על המוסלמים והנוצרים לא להתדרדר לעימות, ואת הזעם יש להפנות כלפי ארצות הברית", הוסיף נסראללה. הוא האשים את וושינגטון, אשר התנערה מהסרט, בכך שהיא משתמשת בחופש הביטוי כתירוץ לכך שהסרט עדיין זמין באינטרנט. "הממשל האמריקני הוא זה שתומך ומגן על המפיקים".

נסראללה: חיי מאות אלפי ישראלים יהפכו לגיהנום. רויטרס
"על המוסלמים והנוצרים לא להתדרדר לעימות, ואת הזעם יש להפנות כלפי ארצות הברית". חסן נסראללה/רויטרס

"אנחנו לא אמורים רק לכלות את זעמנו על שגרירויות ארצות הברית במקומות כאלה ואחרים", הוסיף מנהיג חיזבאללה. "עלינו להבהיר למנהיגים המוסלמים בעולם שזו אחריותם לשמור על כבוד הקוראן ועל כבוד מוחמד". בתוך כך, נסראללה קרא גם לממשלת לבנון לנהוג באסרטיביות בעניין.

אחרי ההפגנה המתוכננת בביירות - הפגנות בערים נוספות

נסראללה גם קרא לתושבי ערים אחרות מלבד ביירות לצאת להפגין בהמשך השבוע. לתושבי העיר צור שבדרום המדינה הוא קרא לצאת לרחובות ביום רביעי הקרוב, ולתושבי העיר הרמל ביום רביעי. זמן קצר לאחר נאומו של נסראללה, סיפר שר החוץ הלבנוני, עדנאן מנסור, כי ביקש לקיים ישיבת חירום של שרי החוץ של הליגה הערבית בעקבות המהומה שהצית הסרט "תמימות המוסלמים" בעולם המוסלמי.

לבנון היא אחת מהמדינות הרבות שבהן התלהטו הרוחות בעקבות הסרט. אדם אחד נהרג ו-14 נפצעו במהומות שפרצו בעיר טריפולי ביום שישי האחרון. כמו כן, מפגינים העלו באש את סניף הרשת האמריקנית "קנטאקי פרייד צ'יקן" בעיר.

לפחות תשעה בני אדם בכמה מדינות בעולם המוסלמי נהרגו ביום שישי האחרון. בשבוע שעבר הותקפה הקונסוליה האמריקנית בבנגזי שבלוב על ידי פעילים איסלמים, שרצחו את השגריר במדינה, כריסטופר סטיבנס, ועוד שלושה עובדי שגרירות נוספים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully