וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וושינגטון: "הוקם צוות חירום, חיילים נשלחו לשגרירויות"

15.9.2012 / 2:11

ארה"ב הכריזה על הקמת הצוות בשל ההפגנות נגדה בעולם, בהן נהרגו ביממה האחרונה תשעה בני אדם, וכן על שליחת נחתים ללוב ולתימן. גורם בכיר: "חיילים נוספים בדרכם לסודן"

בעקבות ההפגנות האלימות נגד שגרירויות ארצות הברית ברחבי העולם, שגבו ביממה האחרונה את חייהם של תשעה בני אדם, הכריזה אמש (שישי) מחלקת המדינה האמריקאית על הקמת צוות חירום שינהל את הטיפול במצב. בתדרוך לעיתונאים בוושינגטון, ציינה גורמת בכירה במחלקת המדינה כי הצוות יפעל במתכונת של 24 שעות על מנת "לרכז את המידע ולקבוע תגובה בזמן אמת".

כמו כן, ציינה הגורמת כי כוחות של חיל הנחתים האמריקאי הוטסו ללוב ולתימן, על מנת לתגבר את אבטחת שגרירויות ארצות הברית בשטחן. בהודעת הבית הלבן אתמול על שליחת החיילים, נכתב כי מדובר במבצע לפרק זמן "בלתי מוגבל", שיסתיים רק לאחר תום המהומות.

כמו כן, גורם בכיר נוסף בממשל האמריקני, אמר הלילה (שבת) כי כוח נחתים נוסף הוטס לסודן, על מנת להגן על אזור השגרירות בבירה חרטום, בו נהרגו לפחות שלושה בני אדם ביממה האחרונה.

הפגנות בסודן במחאה על הסרט "תמימות המוסלמים". רויטרס
"ביידן הדגיש את אחריות הממשלה בסודן להגן על המתקנים ועל הדיפלומטים הנמצאים בבירה חרטום". מהומות בסודן, אתמול/רויטרס

הדיווח על הטסת הכוחות לסודן הגיע שעות ספורות לאחר שסגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, קרא למקבילו הסודני, עלי אוסמן טאהא, להגן על שגרירות ארצות הברית וכן על המשלחות הזרות האחרות בחרטום. "סגן הנשיא ביידן הדגיש את אחריותה של הממשלה בסודן להגן על המתקנים ועל הדיפלומטים הנמצאים בבירה חרטום", נמסר מהבית הלבן.

המוני מוסלמים יצאו אתמול לרחובות ברחבי העולם במחאה על הסרט "תמימות המוסלמים" הפוגע לדבריהם בכבוד הנביא מוחמד. המפגינים הזועמים מחו מול שגרירויות מערביות ברחבי העולם, ולחלקן אף הצליחו להיכנס. בסודן, שלושה מפגינים נהרגו במהומות מחוץ לשגרירות האמריקאית בבירה חרטום, מול השגרירות האמריקאית בקהיר נהרגו שני מפגינים, בלבנון נהרג מפגין בעימותים עם כוחות הביטחון בעיר טריפולי, ושלושה מפגינים נהרגו בתוניסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully