וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עונש משמעתי" לחיילי ארה"ב ששרפו 100 ספרי קוראן

28.8.2012 / 5:51

בנוסף לשישה שהיו מעורבים באירוע באפגניסטן, ייענשו גם שלושה חיילי מארינס שתועדו משתינים על גופת לוחם טליבן. נגד איש מהם לא הוגש אישום פלילי. "הם לא התכוונו לפגוע"

"עונשים משמעתיים" נגזרו על שישה חיילים אמריקאים בגין שריפת ספרי קוראן בחודש פברואר האחרון באפגניסטן – כך הודיע אמש (שני) צבא ארצות הברית. כמו כן, פרסם הצבא את ממצאי חקירת השריפה, אשר גרמה להידרדרות ביחסים בין המדינות ולהפגנות ענק באפגניסטן בימים שלאחריה. במקביל, גזר חיל המארינס עונשים דומים על שלושה מחייליו שהיו מעורבים בתקרית שערורייתית נוספת, בה תועדו חיילים בעודם משתינים על גופות לוחמי טליבן באפגניסטן.

מהומות באפגניסטן: "חיילי ארה"ב חיללו קוראן". רויטרס
הפגנות באפגניסטן עקב שריפת ספרי הקוראן, פברואר/רויטרס

בחקירת אירוע השריפה נכתב כי כ-100 ספרי קוראן וכתבי דת איסלמיים נוספים הוחרמו מספריית מתקן מעצר באפגניסטן, והוצתו עקב החשד שהאסירים השתמשו בהם על מנת להעביר זה לזה מסרים. עוד עולה מהחקירה כי טרם שריפת הספרים התעלמו החיילים מאזהרותיהם של מספר אזרחי אפגניסטן, בהם גם חייל אפגני. הקצין האמון על החקירה, בריאן ווטסון שדרגתו מקבילה לתת אלוף בצה"ל, קבע: "בהתחשב בממצאים, אני דוחה כל טענה לפיה המעורבים פעלו מתוך כוונה לחלל את כבוד הקוראן".

מחללי הקוראן: ארבעה קצינים ושני נגדים

בנוסף, על פי הודעה שנמסרה מטעם הצבא האמריקאי, עונשים משמעתיים נגזרו על שישה חיילים אמריקאים שהיו מעורבים בתקרית ההצתה - ארבעה קצינים ושני נגדים. העונשים עשויים לכלול בין היתר הורדה בדרגה, תשלום פיצויים ורישום בתיקם האישי.

כמו כן, נגזרו עונשים גם על שלושה מהמעורבים בתקרית שעלתה לכותרות בתחילת השנה, בה תועדו חיילי מארינס בעודם משתינים על גופות של לוחמי טליבן. מחקירת האירוע עלה כי סרטון הוידיאו צולם למעשה בחודש יולי בשנה שעברה. בין היתר הואשמו השלושה ב"השתנה על גופה", צילום תמונה משותפת עם גופות ועדות שקר בחקירה.

מחיל המארינס נמסר כי גם במקרה זה צפויים השלושה לעונשים משמעתיים. עונשים מסוג זה כפי הנראה לא יספקו את אפגניסטן, שדרשה להעמיד את המעורבים בתקריות לדין פלילי ולהענישם בחומרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully