וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: ילדה בת 11 עם תסמונת דאון תוצא להורג?

הילדה הנוצרייה נעצרה בחשד שהציתה במכוון כתבי קוראן. על אף שאיש לא באמת ראה אותה מבצעת את המעשה, מעצרה כבר הוארך בשבועיים. העונש בפקיסטן על חילול השם - מוות

ילדה נוצרייה בת 11 מפקיסטן הלוקה בתסמונת דאון עלולה לעמוד בפני עונש מוות, לאחר שהואשמה על ידי שכניה בהצתה מכוונת של טקסטים איסלמיים. על פי פעילים והמשטרה המקומית, הילדה, ריפתה מסיה, נעצרה ביום חמישי האחרון בעקבות התלונה שהגישו שכניה על מה שהגדירו כפעולת מחאה מצדה. ביום שישי היא הובאה בפני שופט, ומעצרה הוארך בשבועיים. היא צפויה להופיע בבית המשפט פעם נוספת בסוף החודש.

המשטרה החליטה להאשים את הילדה בחילול השם – עבירה עליה העונש על פי החוק במדינה הוא מוות. נשיא פקיסטן, אסיף עלי זרדרי, הורה למשרד הפנים לפתוח בחקירת המקרה. עדיין קיימת מחלוקת סביב אילו כתבים בדיוק נשרפו על ידי הילדה. יש הטוענים כי מדובר בפנקס הכולל פסוקים מהקוראן, בעוד אחרים טוענים כי מדובר בספר קוראן. עם זאת, איש לא באמת ראה אותה מבצעת את המעשה בפועל, אלא רק יוצאת מביתה עם האפר ארוז בתוך כלי, ומחפשת מקום להשליך אותו.

מחלוקת נוספת היא לגבי הטענה כי הילדה לוקה בתסמונת דאון, כאשר התושבים המוסלמים סבורים כי מדובר בטענות שקריות. "היא ילדה רגילה לחלוטין", טען קרמאן חאן, קרוב משפחה של בעל הדירה בה מתגוררת מסיה עם משפחתה. לעומת זאת, ילדה אחרת המכירה אותה ציינה כי היא מתנהגת בצורה משונה, וגם גורמים רשמיים סיפרו כי לא הצליחה לענות על שאלות השוטרים.

מערכת היחסים בין הקהילה המוסלמית ל-900 הנוצרים המתגוררים באזור של פאתי הבירה איסלמבאד מתוחה בתקופה האחרונה. בעקבות התקרית, יצאו מאות מוסלמים באזור להפגין, ובני משפחתה של מסיה, כמו גם שאר חברי הקהילה הנוצרית, נמלטו מבתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully