וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בסין: יפנים הניפו דגלם על אי במחלוקת

פעילים יפנים ששחו לעבר האי אוטוסרי הציבו את דגל השמש העולה על האי עליו טוענת גם סין לבעלות - ועוררו את זעמם של מפגינים סינים בשנחאי, שאף קראו "למוטט את יפן הקטנה"

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: לירון בארי

המריבה בין סין ליפן בנושא הריבונות על האיים הבלתי-מיושבים ביניהן עלתה אמש (ראשון) מדרגה, לאחר שמספר פעילים יפנים שחו לעבר האי אוטוסרי - והציבו עליו דגל יפן.

האיים הבלתי-מיושבים נמצאים בשליטה רשמית של יפן, אולם סין וטיוואן טוענות גם הן לבעלות ריבונות עליהם. יממה לפני האירוע האחרון, שהחמיר את הסכסוך הטריטוריאלי בין המדינות, דאג משרד החוץ הסיני לפרסם הודעה, לפיה "כל פעולה חד-צדדית של יפן - אינה חוקית".

איי המריבה: פעילים יפנים הניפו את דגל המדינה. רויטרס
פעיל יפני מציב את דגל המדינה על אדמת האי אוטוסרי, אתמול/רויטרס

"קיוויתי שמישהו עם רוח יפנית ואומץ יגיע לאי ויניף את הדגל", אמרה קזוקו אומטסו, פעילה יפנית, שלתחושתה הצבת דגל המדינה על האי היא בבחינת "עבודה טובה".

בתגובה למעשה מצד יפן, הפגינו כמאה סינים בשנחאי, בדרישה שהפעילים ממדינת השמש העולה יעזבו את האי לאלתר. "אינני מבין את עמדת המדינה", זעם אחד המפגינים, "אך באופן אישי אני חושב שעלינו למוטט את מדינת יפן הקטנה". לדבריו, "1.3 מיליארד הסינים צריכים להתאחד, הפעילים היפנים הם סתם נמרים מנייר. זוהי החובה של כולם, לחדש את נעוריה של סין".

בשלב זה לא ברור אמנם מה יהיה הצעד הבא בסכסוך בין שתי הכלכלות החזקות באסיה, אולם ניתן לומר בוודאות כי בזאת לא תם הקיטוב בין הצדדים, שנראה רחוק מסיום.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • יפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully